4. klases skolēnu kritiskās domāšanas sekmēšanas iespējas latviešu valodas stundās
Author
Regute, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalve, Aija
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
4.klases skolēna kritiskās domāšanas sekmēšanas iespējas latviešu valodas stundās. Darba autore Sintija Regute, darba vadītāja Mag.paed., lektore Aija Kalve. Darbā analizēts – 4.klases skolēna kritiskā domāšana. Domāšanas paradumi. Kritiskās domāšanas sekmēšanas iespējas latviešu valodas stundās. Darba mērķis: teorētiski un praktiski pētīt 4.klases skolēna kritiskās domāšanas sekmēšanas iespējas latviešu valodas stundās. Darba uzdevumi: 1. Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par kritisko domāšanu. 2. Raksturot 4.klases skolēna vecumposma īpatnības kritiskās domāšanas attīstības kontekstā. 3. Veikt empīrisko pētījumu par skolēnu kritiskās domāšanu x skolā latviešu valodas stundās. 4. Apzināt mācību metodes un metodiskos paņēmienus kritiskās domāšanas attīstībai latviešu valodas stundās. 5. Apkopot pētījumā iegūtos datus un izdarīt secinājumus. Pētījumā izmantota vērošanas, vērtēšanas un pedagoģiskais izmēģinājums. Pētījumā secināts, ka skolotājiem savās latviešu valodas stundās jāizmanto daudzveidīgi metodiskie paņēmieni - diskusijas, pārrunas, domu kartes, u.c. Pētījumā secināts, ka skolotājam savās latviešu valodas stundās, lai attīstītu kritisko domāšanu, jāpilnveido problēmorientētu mācību procesu, jāizmanto daudzveidīgi metodiskie paņēmieni – pāru darbs/ grupu darbs, pētījums, anketēšana, pārrunas, frontāls darbs, diskusijas u.c., jāpiedāvā skolēnu interesēm un vecumposmam atbilstoša literatūra, jāpārliecinās, lai klasē ir nodrošināta pozitīva gaisotne mācību procesa laikā. Atslēgas vārdi: kritiskā domāšana, attīstība, darba metodes. Darba saturs: darbs satur: 57 lapas, 3 tabulas, 4 attēli, 5 pielikumi. Darba praktiskā daļa veikta skolēnu nevērošana un pedagoģiskais izmēģinājums x sākumskolā, pedagoģiskā izmēģinājuma skaits klasē – 17. Darba rezultāti izanalizēti, salīdzināti un apkopoti 3 tabulās un 4 attēlos, 39 bibliogrāfiskās saraksta vienībās. Possibilities of critical thinking development of class 4 students in Latvian language lessons. Author of the thesis Sintija Regute, supervisor, Mag. Paed. Lecturer Aija Kalve. The thesis analyzes the critical thinking of the 4th grade students. Thinking habits. Possibilities of critical thinking in Latvian language lessons. Pur pose of the Work: to theoretically and practically study the possibilities of facilitating the critical thinking of the 4th grade students in Latvian language lessons. Work tasks: Possibilities of critical thinking development of class 4 students in Latvian language 1. Analyze the quotes of critical thinking by scientists in pedagogy and psychology. 2. To describe the peculiarities of the 4th grade student age in the context of critical thinking development. 3. To conduct an empirical study on students critical thinking at school X in Latvian language lessons. 4. To identify teaching methods and methodological methods for the development of critical thinking in Latvian language lessons. 5. Summarize the data obtained from the study and draw conclusions. The study used observation, evaluation and pedagogical experiments. The study concludes that teachers should use a variety of methodological techniques in their Latvian language lessons - discussions, discussions, mind maps, etc. The study concludes that teachers in their Latvian language lessons should develop problem-oriented learning processes to develop critical thinking, use a variety of methodological techniques - pair work / group work, research, questionnaires, interviews, front-end work, discussions, etc. Make sure that there is a positive atmosphere in the classroom during the learning process. Learn how to express your thoughts properly and listen to other students thoughts. Key words: critical thinking, development, working methods. Work content: the work contains: 57 pages, 3 tables, 4 pictures, 5 attachments. In the practical part of the thesis, students non-observation and pedagogical experiments were carried out in X primary school, 17 students participated in the pedagogical experiment.