Valsts aizsardzības mācības saturs vidējā izglītībā
Author
Tomašūns, Juris Jēkabs
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Latvijā tiek ieviesta vispārejā valsts aizsardzības koncepcija, kuras ietvaros vidējā izglītībā ir ieviests jauns mācību priekšmets – valsts aizsardzības mācība. Jaunais priekšmets vēl atrodas pilotrežīmā un nav pilnībā izstrādāts. Pētījuma ietvaros tika veiktas pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras par valsts aizsardzības mācības saturu un mērķauditoriju analīze, veikti praktiski novērojumi Rīgas skolā X un intervijas ar 2 izglītības ekspertiem. Darba rezultātā izveidoti 7 ieteikumi Jaunsardzes un informācijas centram valsts aizsardzības mācības satura pilnveidei. Total national defense concept is being introduced in Latvia, within which a new subject is introduced in secondary education – national defense lesson. The new subject is still in pilot mode and is not fully developed. Within this research analysis of pedagogical and psichological literature about the content of national defense lesson and the target audience was done, practical observations in Riga school X and interviews with 2 education experts were made. The results of this research are 7 recommendations made for Youthguard and information centre to improve the content of national defense lesson.