Virtuālā atbalsta sistēma jaunajiem skolotājiem adaptācijai izglītības iestādē
Автор
Bondareva, Diāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Odiņa, Indra
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba „Virtuālā atbalsta sistēma jaunajiem skolotājiem adaptācijai izglītības iestādē” mērķis ir noskaidrot un izpētīt kāda atbalsta sistēma būtu nepieciešama, lai palīdzētu jaunajiem skolotājiem adaptēties izglītības iestādē. Darba aktualitāte ir pamatojama ar to, ka Latvijā, atšķirībā no citu ES valstu veiksmīgiem piemēriem, valsts līmenī nav izstrādāta atbalsta programma jaunajiem skolotājiem. Tika veikts aptaujas pētījums, kurā dati iegūti ar anketu 95 jaunajiem skolotājiem, anketu 84 topošajiem un esošajiem skolotājiem, 4 dažādām fokusgrupas diskusijām kopskaitā 90 studentiem. Rezultātā tika izstrādāts saturs un dizains virtuālā atbalsta sistēmas platformai un atbalsta sistēmas rokasgrāmata jaunajiem skolotājiem. Par šiem materiāliem notika intervija ar ekspertu un tika gūts eksperta atzinums ieviešanai. The aim of the Master's Thesis „Virtual Support System for Novice Teacher's Adaptation in Educational Institution” is to identify and explore what support system would be needed to help young teachers adapt in educational institution. The topicality of the Thesis is based on the fact that there is no support programme for novice teachers at national level in Latvia, unlike good examples of other EU countries. A survey study was carried out with a questionnaire for 95 novice teachers, a questionnaire for 84 pre-service and in-service teachers, 4 different focus group discussions for a total of 90 students. The result was the development of content and design for the virtual support system platform and the support system manual for novice teachers. The interview was organized with an expert and expert's recommendation for the implementation was gained.