Projektu izmantošana skolēnu iniciatīvas uzņemšanās uzlabošanai angļu valodas stundās 5.klasēs
Author
Caune, Katrīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalniņa, Sandra
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Projekts “Skola 2030” pakāpeniski ievieš pārmaiņas Latvijas izglītības sistēmā, kompetenču izglītībai esot vienai no šīm izmaiņām. No skolotājiem tiek gaidīts, ka viņi iemācīs skolēniem astoņas mūžizglītības galvenās pamatprasmes, tomēr dažas no tām, piemēram, pašiniciatīva un uzņēmējdarbība, ir grūtāk attīstāmas. Šis atsevišķā gadījuma pētījums tāpēc tika veidots, lai izpētītu, vai projekti var tikti izmantoti skolēnu pašiniciatīvas uzlabošanai angļu valodas stundās piektajās klasēs. Trīs dažādi projekti tika iekļauti nodarbībās, un žurnāls, novērošanas kontrollapa un aptaujas tika izmantotas, lai noteiktu, vai kādas pārmaiņas bija notikušas. Tika noskaidrots, ka skolēnu savstarpējās attiecības pamatīgi ietekmēja rezultātu un ka vislielākās atšķirības varēja manīt klasē ar mierīgākiem, klusākiem skolēniem. The project “Skola 2030” is gradually introducing changes into the Latvian education system, competence-based education being one of them. The educators are expected to teach students eight key competences of life-long learning; however, some of them, such as a sense of initiative and entrepreneurship, is more difficult to develop. Thus this case study was conducted to explore whether projects could be used to improve students’ sense of initiative in English lessons in Grade 5. Three various projects were implemented into the lessons, and a journal, observation checklists, and questionnaires used to asses if any changes had taken place. It was concluded that the relationship between the students majorly influenced the results and the most distinguished differences could be seen in a classroom with more peaceful, quiet children.