Intensīvās lasīšanas uzdevumi par ētikas problēmām vārdu krājuma pilnveidei 10. klasē
Author
Ceiča, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Šī darba autore pieredzēja, ka grāmatas sociālajās zinības ir novecojušas. Internetā atrodamā informācija, galvenokārt, ir angļu valodā, tāpēc šis pētījums tika veikts, lai integrētu autentiskus tekstus angļu valodā, lai palīdzētu studentiem iegūt jaunas zināšanas par ētikas jautājumiem angļu valodas stundās, kā arī uzlabot skolēnu angļu valodas vārdu krājumu. Pētījuma metode bija gadījumu izpēte. Tika izmantotas sekojošās datu vākšanas metodes: sasniegumu tests, skolēnu atgriezeniskā saite, prezentācijas un klases uzdevumi. Gadījumu izpētes mērķis bija noskaidrot, kā intensīvās lasīšanas uzdevumi par ētikas jautājumiem var palīdzēt paplašināt 10. klases skolēnu angļu valodas vārdu krājumu. Tika iegūti pozitīvi rezultāti skolēnu apgūtā vārdu krājuma pārbaudēs darbā. Skolēni norādīja, ka intensīvās lasīšanas nodarbības un uzdevumi prasīja koncentrēšanos un darbu klusumā. Tāpēc turpmākajiem pētījumiem varētu apsvērt, kā izveidot interaktīvākus uzdevumus, iesaistot ētikas tematiku un ar to saistītu vārdu krājumu. Turpmākai izpētei, lai uzlabotu skolēnu angļu valodas vārdu krājumu, varētu izmantot arī intensīvo klausīšanos. The author of this Paper experienced that books on social science are outdated. The information found on the internet is mainly in English; therefore, this study was carried out to implement English authentic texts to help students to get new knowledge surrounding ethical issues in English lessons and improve their English vocabulary. The research method was a case study; the data was collected with one achievement test, students’ feedback, presentations and assignments done in class. The case study was conducted to explore how intensive reading tasks about ethical issues can help to expand students’ English vocabulary in Form 10. The result of the case study showed positive results in students’ achievement test on the covered vocabulary. The learners indicated that the lessons and intensive reading tasks required concentration and working in silence. Therefore, the researcher could consider how to design more interactive activities in order to develop ethics related vocabulary. For further research to improve English vocabulary, there could be used intensive listening, too.