Informācijas meklēšana tiešsaistē un satura uzticamības novērtēšana
Author
Juzova, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Geske, Andrejs
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Šī darba mērķis ir aplūkot skolēnu spēju noteikt satura uzticamību. Šī ir aktuāla problēma, jo daudzi skolēni iegūst lielu daļu informācijas tiešsaistē. Pētījuma izlase ir pamatskolas (N=198) un vidusskolas (N=58) klases skolēni, tiek novērtēta viltus ziņu ietekme un skolēnu paradumi, skolēni mēģina atpazīt viltus ziņas no patiesām. Secinājumi pēc darba veikšanas: skolēni daļēji prot noteikt satura uzticamību, tikai daļa skolēnu veic ziņu pārbaudi, vidusskolā pārbaudi veic vairāk skolēnu. Lai palīdzētu skolēniem, jāizmanto atgādnes un mācību stundas, jārāda drošas vietnes, jāattīsta kritiskā domāšana, jāiesaista vecāki. Skolēni uzticas informācijai no grāmatām, avīzēm un vecākiem. Darbā izmantoti 51 literatūras avoti un pievienoti 4 pielikumi. The aim of this work is to look at students' ability to determine the credibility of the news. This is a pressing problem as many pupils get a lot of information online. The study sample for pupils in primary school (N =198) and high school (N =58), pupils are surveyed and asked about the impact of false news on their lives, pupils try to recognize fake news from real news. Conclusions after the work: The pupils are partly able to determine the credibility of the content, only a part of the pupils check the news credibility, more high school pupils check credibility. To help students one might have to use reminders and lessons, show safe sites, develop critical thinking, involve parents. Pupils trust information from books, newspapers and parents. The thesis uses 51 sources of literature and 4 appendixes.