Reklāma kā tēma kulturoloģijā
Author
Melne, Ineta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Avotiņa, Austra
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma - Reklāma kā tēma kulturoloģijā. Pētījuma ievadā pamatota temata izvēle un aktualitāte, kas balstās uz jauniešu izglītošanu par reklāmas būtību un tās lomu sabiedrības vērtību sistēmas ietekmēšanā, uzskatu veidošanā. Darbā izpētīta teorētiskā informācijas bāze par reklāmu. Izpētītas un sistematizētas reklāmas definīcijas, mērķi, veidi un uzdevumi, aplūkota reklāmas vēsturiskā attīstība no pirmsākumiem līdz tās jaunajai realitātei digitālajā laikmetā, sniegts ieskats reklāmas ētikā, aplūkojot tās lomu mūsdienu patērējtājsabiedrībā, apskatīti svarīgākie reklāmas psiholoģijas aspekti un to ietekme uz sabiedrības un indivīda apziņu. Pētījumā apzināti reklāmas izpētes un veidošanas procesi un tie izmantoti kā mācību motivācijas veicinātājs kulturoloģijas stundās. Lai mācību procesu tēmas Reklāma apguvei padarītu produktīvāku, izstrādāta rosinoša, atbilstoši vecumposma attīstības īpatnībām veidota, saistoša mācību uzdevumu kopa, kas realizēta praksē un pierādīts, ka tās pielietojums sekmē reklāmas kā tēmas apguves iespējas vidusskolā kulturoloģijas stundās. Pētījumā pierādīts, ka iespējams izglītojamajiem vidusskolas vecāko klašu skolēniem saprotamā valodā un saistoši pasniegt tēmu Reklāma kulturoloģijas stundās un veicināt jauniešu izpratni par tēmas aktualitāti un nozīmi kultūrvides kontekstā. Realizējot praksē izveidotos mācību uzdevumus, pierādīts, ka tēmas Reklāma izmantošana kulturoloģijas stundās ir mācību procesu motivējoša, skolēnu jaunrades procesus rosinoša, sekmīga un produktīva. Diploma Topic - Advertising as a Topic in Culturology Lessons. The introduction of the research paper outlines the choice and relevance of the topic, which is based on educating young people about the nature of advertising and its role in influencing the value system of society and forming opinions. The paper explores the theory of advertising. The paper also explores and systemizes definitions of advertisements, their goals, types and tasks, as well as historical development of advertising from the beginning to its new reality in the digital age; it provides an insight into advertising ethics, its role in modern consumer society, the most important aspects of the psychology of advertising and its influence on consciousness of the public and individuals. The study explores the processes of research and development of advertising and these have been used as a motivation for learning in culture lessons. In order to make learning process of Advertising more productive, an engaging and age appropriate set of learning assignments were developed; these was used in practice and it showed evidence that its usage promotes advertising as a topic of studying in Culturology Lessons in secondary school. The study has shown that it is possible to teach the topic of Advertising to senior high school students in Culturology Lessons provided it is presented in a clear and engaging way and that it raises awareness of the topic’s relevance and the importance in the context of cultural environment. Realizing the learning tasks in practice, the study showed that the topic of Advertising in Culturology Lessons is motivating, stimulating, successful and productive in the process of learning.