Krāsu kategorizācijas un emociju ietekme saskarņu uztverē
Author
Mukāns, Valters
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba izstrādes laikā autors veica datorzinātņu jomu izpēti, kas ir saistītas ar datora saskarnēm, piemēram, galvenie pētniecības virzieni, to kādi ir noteicošie faktori, lai tās būtu ērti un produktīvi lietojamas un to kā uzlabot lietotāju pieredzi darbā ar saskarnēm. Tika pētīi arī krāsu izmantošanas aspekti saskarnēs, to saistība ar cilvēka emocijās un to kā krāsas var ietekmēt saskarņu uztveri. Ņemot vērā gūtās zināšanas par nozares aktualitāti, nozīmīgākajiem pētniecības virzieniem un galvenajiem elementiem, tika izveidota lietotāju aptauja, kurā tika noskaidrots kādām krāsām cilvēki dot priekšroku, ar kādām emocijām tās saista un kāda veida saskarnēs viņi labprāt redzētu katru no krāsām. Balstoties uz iegūtajiem rezultātiem tika izstrādāts neliels sistēmas prototips, kurā ievadot potenciālās mērķauditorijas parametrus tiek parādīts saraksts ar krāsām, kuras būtu ieteicams izmantot saskarnē. Performing work on the Master's thesis the author conducted a study of computer science fields related to computer interfaces, such as key research courses, what are the definitive determinants for easy and productive use of them and how to improve user experience in working with interfaces. Aspects of the use of colors in interfaces, their relationship with human emotions and how colors could influence the perception of interfaces were also aspects of study. In the light of the knowledge gained in this field, major courses of study and the key elements, a user survey was created that identified the choices of people based on the colors they preferred, what emotion they associate them with, and what types of interfaces they would love to see in each of the colors. Based on the results obtained, a small prototype of the system was developed, showing a list of colors that would be recommended for use in the interface when entering the parameters of the potential audience.