Show simple item record

dc.contributor.advisorSloka, Biruta
dc.contributor.authorAdnan, Muhammad
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Biznesa, vadības un ekonomikas fakultāte
dc.date.accessioned2019-06-30T01:08:18Z
dc.date.available2019-06-30T01:08:18Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other71422
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47406
dc.description.abstractŠī Muhamada Adnana (Muhammad Adnan) pētījuma mērķis ir konstatēt un novērtēt Halal pārtikas nozari, tās izaugsmi attīstītajās un jaunattīstības valstīs, kā arī noskaidrot iespējas, kā sabiedrībā popularizēt un veicināt Halal produktu izmantošanu uzturā. Pētījumā izmanto tās metodes balstītas uz uzņēmējdarbības vides novērtēšanu Halal pārtikas nozarē, tiešsaistes pētījumiem un dokumentu, zinātnisko rakstu analīzi. Konstatēts, ka, lai gan attīstītajās valstīs ir mazāk musulmaņu, Halal gaļas un pārtikas nozares tirgus daļa ir salīdzinoši augsta. Latvija ir valsts ar nelielu skaitu musulmaņu salīdzinājumā ar valstīm citviet pasaulē, bet tai ir stratēģiski laba atrašanās vieta, lai iegūtunozīmīgudaļu no Halal gaļas un pārtikas segmenta ES tirgū. Tādas valstiskā, Austrālija, Brazīlija, Japānaun, Apvienotā Karaliste, ir izstrādājušas komerciāla rakstura saimniecības, lai atbalstītu savu Halal gaļas un pārtikas ražošanu. Darbā apkopotā informācija pierāda, ka Halal pārtiku patērē arī sabiedrības daļa, kas nav musulmaņi, jo Halal produkti ir uzskatāmi par uztura ziņā drošākiem un svaigākiem. Uzsvērts, ka svarīgi, lai ražotājs Halal gaļu un pārtiku reklamētu kā atbilstošu kvalitātes standartiem. Atslēgvārdi: Halal gaļa, ražošana, eksports, ĀTI
dc.description.abstractThe study of Muhammad Adnan aims to observe the existence of Halal food industry in developed and developing countries, and ways to increase the acceptance towards Halal products from non-Muslim societies. The approach is based on observation of the business environment of Halal food industry, online research and analysis of papers in journals. The finding indicates that although developed countries have less Muslim but the market share for Halal meat & food is high. Latvia is a country with less Muslim population but it has strategic position to capture the opportunity of Halal meat & food segment in the EU market. Halal food industry can be a catalyst to develop other potential sectors which get the negative impact from economic crisis in a country with less Muslim population. Countries namely Australia, Brazil, Japan, Thailand and the United Kingdom have applied commercial farm in their supply management to support their Halal meat and food production. Furthermore, the awareness of consuming Halal food also come from non-Muslim due to the safer and freshness of the food. Hence it is important for producer to promote Halal meat & food as being safety-compliant. Keywords: Halal meat, manufacturing, exports, FDI
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectVadībzinātne
dc.subjectHalal Meat
dc.subjectManufacturing
dc.subjectExports
dc.subjectForeign Direct Investment
dc.titleHALAL gaļas ražošana un tās eksports no Latvijas
dc.title.alternativeHALAL meat manufacturing and exports from Latvia
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record