• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Dzelzceļa radītā trokšņa līmeņa novērtējums Ludzā

Thumbnail
View/Open
305-69389-Lisovska_Evija_el16044.pdf (1.809Mb)
Author
Lisovska, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Šteinberga, Iveta
Date
2019
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darbā “Dzelzceļa radītā trokšņa līmeņa novērtējums Ludzā” raksturots dzelzceļa satiksmes radītais troksnis, tā specifika, veikta iedzīvotāju aptauja novērtējot traucējuma raksturu. Darba ietvaros, izmantojot tiešo trokšņa līmeņa mērījumu metodi, tika veikti dzelzceļa transporta radītā trokšņa līmeņa mērījumi Ludzā. Veikti mērījumi 27 monitoringa punktos, atšķirīgos meteoroloģiskajos apstākļos, sezonās un transporta kustības režīmos nakts periodā. Trokšņa līmeņa mērījumi veikti laika periodā no 2018. gada aprīļa līdz 2019. gada februārim, iegūtie rezultāti statistiski apstrādāti (veikta korelāciju analīze) un kartēti. Darba apjoms ir 48 lapas, tas ietver 17 attēlus, 5 tabulas, 4 pielikumus, izmantoti 36 literatūras avoti.
 
The bachelor thesis "Assessment of railway noise level in Ludza" describes noise caused by railway traffic, as well as provides its evaluation based on a survey. Using direct noise measurement method, numerous tests were done to check noise levels around railway in Ludza. Tests were done in 27 different monitoring points, during different weather conditions and seasons at night period. Also, during different working hours of railway. Noise level measurements were taken over a time from April 2018 and February 2019, results are statistically processed (correlation analysis) and mapped. The amount of bachelor thesis is 48 pages, 17 pictures, 5 tables, 4 appendices, 36 literature sources are used.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/47469
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV