Pasakas vācu valodas kā svešvalodas mācīšanā bērniem
Author
Majevskis, Jevgenijs
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Blumberga, Ieva
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir didaktika un vācu valodas kā svešvalodas mācīšanas metodes, kuru pamatā varētu mācīt bērnus valodu ar lietošanu tādu literatūras žanru, kā “pasakas”. Pasakas ir radītas ka bērnu literatūra, rakstīta parastā un saprotamā valodā. Darba mērķis – optimizēt pasakas tādā veidā, lai viņus varētu izmantot kā didaktisko materiālu. Lai to izdarītu bija nepieciešams analizēt pasakas un izveidot viņu pamatā mācību materiālu, kas būtu piemērots 5 – 10 gadu vecuma bērniem. Balstoties uz izveidotiem uzdevumiem, bija veikti nodarbību pāris, lai pārbaudītu šī metodes efektivitāti. Pēc nodarbībām ar 5 – 6 gadu vecuma bērniem bija atklāts, ka pilnai pasakas izpratnei ir nepieciešami trīs 40 minūšu ilgas nodarbības. Šo nodarbību laikā bērni pilnībā saprata pasakas saturu un atcerējās elementārus pamatvārdus un frāzes, kurus pēc tam varēja izmantot praktiskos uzdevumos. The subject of undergraduate work is the didactics and methods of learning German as a foreign language, on the basis of which you can teach children the German language using such a literary genre as “fairy tales”. Fairy tales are presented as children's literature, written in simple and understandable language. The purpose of this work is to optimize fairy tales so that they can be used as didactic material. To do this, it is necessary to analyse fairy tales and create on their basis educational material suitable for children aged 5 to 10 years. Based on the created tasks, several lessons were held to test the effectiveness of this method. After classes with children 5 – 6 years old, it was revealed that a full understanding of the fairy tale requires three lessons lasting 40 minutes. During these lessons, the children fully understood the content of the fairy tale and memorized the main, elementary words and phrases that they later managed to use in practical tasks.