Pārliecinošu valodas līdzekļu lietojums reklāmās
Author
Pavlova, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Apse, Vineta
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās reklāma ir viens no svarīgākajiem instrumentiem uzņēmējdarbības vidē, tāpēc ir ļoti svarīgi, lai tā būtu pārliecinoša. Tādēļ darbā ir izpētīts, kā dažādos reklāmu elementos tiek izmantoti pārliecinoši valodas līdzekļi. Pētījuma mērķis bija noteikt, kādiem nolūkiem tiek izmantoti pārliecinoši valodas līdzekļi, kā arī noteikt izplatītākos līdzekļus. Pētījums tika veikts ar kvalitatīvajām pētījumu metodēm, izmantojot literatūras pārskatu, vairāku gadījumu izpēti un diskursa analīzi. Pētījuma rezultāti atklāja, ka īpašības vārdi un vietniekvārdi tiek izmantoti visvairāk un zīmolu nosaukumu atkārtošana – vismazāk. Turklāt pārliecinoši valodas līdzekļi veic daudzus uzdevumus, lai pārliecinātu lasītāju. Today, advertisement is one of the most important tools in business environment thus it is very important for them to be persuasive. Therefore, the research has examined the use of persuasive language means in different elements of advertisements. The study aimed to determine the purposes the persuasive language means are used for as well as determine the most frequent means. The research was conducted from a qualitative perspective using literature review, multiple case study and discourse analysis as research methods. The results of the study revealed that adjectives and personal reference are used the most and repetition of brand names – the least. In addition, the persuasive language means carried out a big number of tasks to persuade the reader.