Fokusa grupu izmantošana valodas un kultūras šoka izpētei
Author
Taube, Eva
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kalnbērziņa, Vita
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Tā kā studenti apmeklē augstskolas ārzemēs, viņiem nepieciešams pielāgoties jaunai videi. Kā liecina iepriekšējie pētījumi, vairumā gadījumu viņu pieredze tiek papildināta ar valodas un kultūras šoka pieredzi. Izmantojot fokusa grupas intervijas, šajā pētījumā analizēta valodas un kultūras šoka ietekme, to izraisītāji un vispārējās sekas, kas rodas starptautiskajiem studentiem pielāgojoties čehu kultūrai. Fokusa grupas izmantošana ļauj iegūt kvalitatīvus un padziļinātus izpētes datus. Pētījums tiek pētīts, kā studenti tiek galā ar nepierastām situācijām apmaiņas studiju laikā un kāpēc tiek pieredzēts šoks. Pētījumā secināts, ka iecietīga pieeja jaunajai videi un atbalsts apmaiņas laikā var mazināt pārpratumus, kā arī negatīvās sekas. Atslēgas vārdi: valodas šoks, kultūras šoks, fokusa grupa, starptautiskie studenti. As students attend institutions of higher education abroad, they are required to adjust to a new environment. According to previous research, in most cases their experience is accompanied by a language and culture shock experience. The present study analyzes the impact of language and culture shock, what triggers them and the overall consequences it may have on the adjustment process of international students to the Czech culture via focus group interviews. Focus groups allow obtaining qualitative and in-depth research data. The study investigates how students cope with unaccustomed situations and why there is shock in the first place. The study concludes that a mindful approach to a foreign environment and some support during the exchange may alleviate misunderstandings and, thus, negative consequences. Key words: language shock, culture shock, focus group, international students.