Show simple item record

dc.contributor.advisorČernova, Emīlijaen_US
dc.contributor.authorPrudņikova, Ilgaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-01-12T06:49:54Z
dc.date.available2015-01-12T06:49:54Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other29243en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/4781
dc.descriptionElektroniskā versija nesatur pielikumusen_US
dc.description.abstractPromocijas darbā formulēta nepieciešamība pēc attieksmes maiņas pedagoģijā un sabiedrībā pret cilvēkiem ar speciālajām vajadzībām, stiprinot rūpes par praktiskās darbības apguves nodrošināšanu, kas pamato pētījuma aktualitāti. Pētījums ietver teoriju analīzi par pētāmo problēmu. Praktiskās darbības pieredzes dinamikas izvērtēšanai izmantota pedagoģiskā procesa novērošanas metode, ekspertvērtējuma metode, aptauja (vecāku), bērnu veikto darbu un to rezultātu izpēte un analīze, personīgās pedagoģiskās pieredzes refleksija. Teoriju analīzes rezultātā atklātas pedagoģiskās likumības, kas sekmē praktiskās darbības pieredzes veidošanos skolēniem ar vidēji smagiem un smagiem skolēnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem, izstrādāts praktiskās darbības pieredzes veidošanās teorētiskais modelis, noteikti praktiskās darbības pieredzes veidošanās kritēriji un rādītāji. Izveidots praktiskās darbības pieredzes veidošanās modelis speciālajā internātpamatskolā mācību priekšmeta Mājturība un tehnoloģijas tematā Mājturība. Empīriskā pētījuma rezultātā konstatēta praktiskās darbības pieredzes veidošanās līmeņu pozitīvā dinamika, kas liecina par pētījumā iesaistīto skolēnu praktiskās darbības pieredzes izaugsmi. Atslēgas vārdi: garīgās attīstības traucējumi, skolēni ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem, praktiskā darbība skolēniem ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem, praktiskās darbības pieredze.en_US
dc.description.abstractIn the doctorate paper, the necessity is formulated for attitude change in pedagogy and in society towards people with special needs, by strengthening the care to provide practical activity acquirement that fortifies urgency of the present research. The research contains theory analysis regarding the problem to be examined. For evaluation of practical activity experience dynamics, the following aspects are used: the pedagogic process observation method, expert judgement method, (parents) inquiry, investigation and analysis of children activities and their results, reflection of personal pedagogic experience. In the result of theory analysis: the pedagogic regularities have been discovered that advance practical activity development for pupils with moderate and severe intellectual disabilities; the theoretical model of practical activity experience development has been elaborated; criteria and indices of practical activity experience are determined. Practical activity experience development model has been established for theme Housekeeping of the subject Housekeeping and technology at special primary boarding school. In the result of empiric research, the positive dynamics of practical activity experience development levels have been stated that is indicative of practical activity experience growth of the pupils, involved into the present research. Key words: intellectual disabilities, pupils with moderate and severe intellectual disabilities, practical activity for pupils with moderate and severe intellectual disabilities, practical activity experience.en_US
dc.language.isolaven_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.subjectNozaru pedagoģijaen_US
dc.subjectPedagogy
dc.subjectBranch pedagogy
dc.titleSkolēnu ar vidēji smagiem un smagiem garīgās attīstības traucējumiem praktiskās darbības pieredzes veidošanās speciālajā internātpamatskolāen_US
dc.title.alternativeThe Development of Practical Activities Experience for Pupils with Moderate and Severe Intellectual Disabilities at Special Primary Boarding Schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record