Māsu kompetence zāļu administrēšanas likuma “5 pareizi’’ lietošanā, veicot bērna aprūpē
Author
Ļvivska, Alla
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Bakša-Zveja, Evija
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Šodienas progress, ātras izmaiņas un informācijas straujā attīstība prasa no māsas jaunas apmācības un darba prasmes. Māsu darba kompetence nepieciešama, lai uzlabotu pacienta aprūpes kvalitāti atbilstoši mūsdienu veselības aprūpes nostādnēm. Bakalaura darba tēma – Māsu kompetence zāļu administrēšanas likuma “5 pareizi’’ lietošanā, veicot bērna aprūpē. Darba mērķis ir izpētīt māsu kompetenci zāļu administrēšanas likuma “5 pareizi” lietošanā bērnu aprūpē. Pirms uzsākt darbu, bija uzstādīts pētniecības jautājums ‘’Kāda ir māsu kompetence zāļu administrēšanas likuma “5 pareizi” lietošanā bērnu aprūpē? ‘’ Bakalaura darbā pielietota kvalitatīva pētniecības metode. Kā pētniecības instruments tika izmantots novērošanas protokols. Pētījuma rezultātā ir sasniegts darba mērķis un sasniegta atbilde uz pētījuma jautājumu. Māsas ir zinošas, ievēro un pielieto savā ikdienas darbā visus piecus soļus, lai ievērotu pacientu drošību. Atslēgas vārdi :māsu kompetence, zāļu administrēšana, likums ‘’5 pareizi’’, bērnu aprūpe. Today’s progress, rapid changes and fast development of information reguire new teaching and work skills from nurse. Nursing competence is needed to improve the quality of patient care according to nowaday health care guidelines. The theme of bachelor work – Nursing competence in the medicine administration law „5 correct” in child care. The aim of work is to study the competence of nurse in the medicine administration law „5 correct”, in child care. The research question was „What is the competence of nurse in the medicine administration law „5 correct” in child care? ” A qualitative research method was used in the Bachelor's thesis. An observation protocol was used as a research tool. The aim of work has been achieved and the answer to research question has been reached. Nurses are knowledgable, they follow and apply all five steps in their daily work to ensure patient safety. Key words: nursing competence, administration of medicines, law „5 correct”, child care.