Pacientu izglītošanas paradigmas māsu praksē
Author
Blausa, Irma
Co-author
Latvijas Universitāte. Medicīnas fakultāte
Advisor
Dubica, Inna
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Viedokli par veselības aprūpes sistēmu veido pacientu personiskā pieredze, novērtējot māsu kā pacientu informatīvo atbalstītāju, padomdevēju pedagoģiskās prasmes. Nonākot veselības aprūpes iestādē, ikviens, papildus medicīniskajai palīdzībai, sagaida izglītojošu atbalstu. Veselības izglītības darbā māsai jāvērš uzmanība jaunākajām mācīšanās stratēģijām un metodēm. Darba autore ir izstrādājusi bakalaura darbu par tēmu – ‘‘ Pacientu izglītošanas paradigmas māsu praksē’’. Darba mērķis ir noskaidrot pacientu viedokli par māsu darbu pacientu izglītošanā veselības aprūpes iestādēs. Darbs sastāv no 45 lapaspusēm, 7 nodaļām, 15 tabulām, 2 pielikumiem. Pētījumā tika izmantota kvantitatīvā metode – aptaujas anketa. Anketa sastāv no 15 jautājumiem. Pētījumam autore izvirzīja hipotēzi – māsas veic nepietiekamu pacientu izglītošanu veselības aprūpes iestādēs. Izvirzītā hipotēze tika apstiprināta. The views of the health care system are based on the personal experience of the patients, in assessing the pedagogical skills of nurses as informative supporters of patients. In a health care facility, everyone, in addition to medical care, expects educational support. A nurse in health education should focus on the latest learning strategies and methods. The author has developed a bachelor’s thesis on – ‘‘Patients’ education paradigms in nurses’ practice’’. The aim of the thesis is to find out the patients' opinion about nursing educational work in health care institutions. The paper consists of 45 pages, 7 chapters, 15 tables, 2 appendices. A quantitative study method was used to conduct the study. The questionnaire consists of 15 questions. The hypothesis of the author – nurses’ does not do enough patients’ educational work in health care institutions. The hypothesis was confirmed.