Mediju ietekme svārstīgajos štatos: ASV 2016. gada prezidentālo vēlēšanu gadījums
Author
Krastiņa, Sigita
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Auers, Daunis
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma ir mediju ietekme svārstīgajos štatos ASV 2016. gada prezidentālo vēlēšanu gadījuma izpētei. Pētījuma mērķis ir noskaidrot mediju lomu mūsdienu vēlēšanu procesā, kas tehnoloģiju attīstības rezultātā ir mainījusies tās tradicionālajā izpratnē. Izvēlētais gadījums ir īpašs ar jaunas prakses un tendenču ieviešanu pirmsvēlēšanu kampaņu procesā. Šī dinamika joprojām ir maz pētīta, īpaši attiecībā uz vēlētāju paradumiem un psiholoģiju. Izpētes procesa gaitā tiek atrastas korelācijas starp teorētisko bāzi vēlētāju biheiviorismā un jaunajiem instrumentiem mediju vidē, kas tika izmantoti politiskajās kampaņās 2016. gada vēlēšanās. Izmantojot veiktos pētījumus un teoriju par attiecīgo tēmu tika veidots aprakstošs pētījums, balstoties uz kvantitatīvu informācijas analīzi. Secinājumi liecina par to, ka būtiska nozīme ir vēlētāju uzskatiem, paradumiem un videi veidojot viņu informācijas uztveri, kas savukārt nosaka medijos izmantoto kampaņas instrumentu efektivitāti. The topic of this work is the influence of media in fluctuating states in the case of the 2016. U.S. presidential elections. The aim of the study is to clarify the role of media in today’s electoral process, which has changed in its traditional sense as a result of technological developments. The case chosen is specific with the introduction of new practices and trends in the pre-election campaign process. This dynamic has still not been studied much, especially in terms of voter habits and psychology. The research process finds correlations between the theoretical base in voter biheiviorism and the new instruments in media environment used in political campaigns in the 2016 elections. Based on quantitative information analysis, a descriprive study was developed using the studies performed and the theory of the subject. The findings show that voters views, habits and environment play an important role in shaping their perceptions of information, which in turn determines the effectiveness of the campaign tools used in media.