Platformā "Manabalss.lv" iesniegto sabiedrisko iniciatīvu vēstījumu un kolektīvās rīcības izpēte laika posmā no 2011. līdz 2019. gadam
Autor
Antonova, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Valtenbergs, Visvaldis
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba “Platformā “Manabalss.lv” iesniegto sabiedrisko iniciatīvu vēstījumu un kolektīvās rīcības izpēte laika posmā no 2011. līdz 2019. gadam” mērķis ir izprast kolektīvās rīcības iespējas, ko sniedz pūļa darba platforma Manabalss.lv, un noteikt, kā iniciatīvu vēstījums, tēmas konteksts un iniciatīvas virzīšana sabiedrības dienaskārtībā ietekmē sabiedrības mobilizāciju. Darbs balstās savienojošās rīcības teorijā, dienaskārtības teorijā un hibrīdās mediju sistēmas teorijā. Pētījums sastāv no kvantitatīvās un kvalitatīvās analīzes. Kā datu vākšanas metodes izmantotas daļēji strukturētās intervijas, sekundāro datu analīze un kontentanalīze. Datu apstrādei izmantota gadījuma analīzes stratēģija. Darbā noskaidrots, ka veiksmīgākās kolektīvās iniciatīvas pārsvarā iesniedz organizācijas vai biedrības; to saturs balstās sabiedrībā pastāvošajās negatīvajās emocijās par kādu problēmu vai notikumu; iniciatīvas atspoguļojums medijos, kā arī tās izplatība sociālajā platformā Facebook ir svarīgs faktors sekmīgam iniciatīvas rezultātam. The aim of the master’s theses “The Analysis of the Messages and the Collective Action of the Public Initiatives Submitted on Platform “Manabalss.lv” During 2011-2019” is to understand the possibilities of collective action provided by the crowdsourcing platform Manabalss.lv, and to identify how the message of initiatives, the context of the topic and the promotion of an initiative on the public agenda influence the mobilization of society. The work is based on the theory of connective action, the theory of the agenda-setting, and the theory of the hybrid media system. The research consists of quantitative and qualitative analysis. Semi-structured interviews, secondary data analysis, and content analysis have been used as data collection methods. A case study strategy has been used for data analysis. The research shows that the most successful collective initiatives are mainly submitted by organizations or associations; their content is based on the negative feelings of society about a problem or event; the media coverage of the initiative, as well as its distribution on the social platform Facebook, is an important success factor of the initiative.