Periodisko izdevumu izdošana Latvijā no 1991. līdz 2017. gadam
Autor
Ķauķe, Nameda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zanders, Viesturs
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darba mērķis ir izpētīt Latvijas periodisko izdevumu izdošanas attīstību no 1991. līdz 2017. gadam un noskaidrot pašvaldību un reģionālo laikrakstu īpatsvaru un ar to saistītās problēmas. Pētījumā tiek noteikti statistikas parametri žurnāliem un laikrakstiem pēc kuriem tiek analizēti 27 statistisko materiālu krājumi. Pētījuma filozofiskais pamats ir empīrisms. Kā nozares teorija tiek izmantota Džona Fezera pārveidotais komunikācijas modelis. Izmantotās pētniecības metodes ir kvalitatīvā un kvantitatīva kontentanalīze, anketēšana un intervijas. Pētījuma rezultāti daļēji pierāda, ka ekonomiskās pārmaiņas valstī ietekmē periodisko izdevumu izdošanu. The aim of the Master's thesis is to study the development of the periodicals publishing of Latvia from 1991 to 2017 and to find out the proportion of local and regional newspapers and related problems. The study identifies statistical parameters for magazines and newspapers after which 27 stocks of statistical material are analyzed. The philosophical basis of the study is empiricism. John Fezer's transformed communication model is used as an branch theory. The research methods used are qualitative and quantitative content analysis, questionnaires and interviews. The results of the study partly prove that economic changes in the country influence the publishing of periodicals.