Bibliotekārā izglītība Skandināvijas valstīs
Author
Šterensus, Daniela
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Pakalna, Daina
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bibliotekārā darbība mūsdienu informācijas vidē ir nozīmīga ne tikai, lai pārvaldītu informācijas masīvu, bet arī, lai vecinātu digitālo procesu integrēšanu ikdienas dzīvē, paplašinot informācijas aprites ciklu un saglabājot to ilgtermiņā. Ir svarīgi, lai apgūstamā informācijas zinātnes un bibliotēkzinātnes izglītība atbilstu nepieciešamajiem standartiem, kā arī būtu aktuāla informācijas speciālistam. Darba izstrādes procesā tika noskaidrots, ka Skandināvijas valstīs maģistra līmeņa programmas bibliotēkzinātne un informācijā ir pārdomāti izveidotas - katra ar savu vīziju un studiju plānu, kā arī galvenokārt atbilst IFLA izstrādātām vadlīnijām par studiju programmu norisi. Interviju rezultātā tika secināts, ka akreditācijas process katrā valstī ir nedaudz atšķirīgs, taču vienojošais ir tas, ka tiek uzklausīts studentu viedoklis programmas koriģēšanā. Librarianship activity in today's information environment is important not only for managing information, but also for promoting the integration of digital processes into everyday life, extending the life cycle of information and preserving it in the long term. It is necessery for information and library science education to meet the required standards, as well as being topical for the information specialist. During the development process, it was found that in the Scandinavian countries the library science and information science master's degree programmes are well designed with each of its vision and study plan, as well as the guidelines developed by IFLA for the study programs. As a result of the interviews, it was concluded that the accreditation process in each country is different, but the unifying factor is that the students' opinion on the adjustment of the program is heard.