Artusa Kaimiņa komunikācija mikroemuārā "Twitter" un sociālajā tīklā "Facebook": retorika un runas akti
Author
Vaičulena, Andra
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bērziņš, Didzis
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā “Artusa Kaimiņa komunikācija mikroemuārā “Twitter” un sociālajā tīklā “Facebook”: retorika un runas akti” pētīta retorika un runas akti Artusa Kaimiņa “Twitter” un “Facebook” profilu ierakstos laika periodā no 2018. gada 1. jūnija līdz 2018. gada 31. oktobrim. Teorētisko pamatu veido 3 nodaļas: retorika, runas aktu teorija un politiskā komunikācija, savukārt pētījuma veikšanai izmantota kvantitatīvā un kvalitatīvā kontentanalīze. Pētījuma rezultāti liecina, ka kopumā Artusa Kaimiņa retorika pētītā laika perioda kontekstā ir izteikti emocionāla un citus politiķus, medijus vai medijos strādājošos kritizējoša, uz savu atbalstītāju pārliecināšanu par savu uzskatu pareizību un iesaisti vērsta. Visbiežāk pielietotie runas akti auditorijas uzrunāšanā ir apkārtējo vidi raksturojošie, emocijas un attieksmi paudošie, kā arī uz rīcību pamudinošie. Bachelor’s thesis “Communication of Artuss Kaimiņš in the microblog “Twitter” and in the social network “Facebook”: rhetoric and speech acts” investigates rhetoric and speech acts in “Twitter” and “Facebook” profiles by Artuss Kaimiņš from 1 June 2018 to 31 October 2018. Theoretical basis consists of 3 chapters: rhetoric, theory of speech acts and political communication, while quantitative and qualitative content analysis is used for the research. The results of the study shows that, in general, rhetoric of Artuss Kaiminš in the context of the studied period is highly emotional and criticizing other politicians and media or media workers, focuses on persuading and engagement of his supporters. The most commonly used speech acts in addressing the audience are those, who describes the environment, expresses emotions and attitudes as well as those, who encourages action.