Reklāmas fotogrāfijai raksturīgu elementu izmantojums laikmetīgās mākslas fotogrāfijā: Aleksas Prāgeras un Markosa Lopesa gadījumi
Author
Jurjāne, Monta Veronika
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Vīksne, Roberts
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs ”Reklāmas fotogrāfijai raksturīgu elementu izmantojums laikmetīgās mākslas fotogrāfijā: Aleksas Prāgeras un Markosa Lopesa gadījumi” veltīts reklāmas fotogrāfijas elementu izmantojuma laikmetīgās mākslas fotogrāfijā izpētei Aleksas Prāgeras (Alex Prager) un Markosa Lopesa (Marcos López) fotogrāfijās. Šī darba centrā ir tehnisku, radošu un konceptuālu elementu izmantojuma ietekme uz fotogrāfijas vēstījumu atkarībā no konteksta, kurā tā parādās un žanra galvenajiem uzdevumiem. Darba teorētiskajā daļā iztirzāta vizuālās komunikācijas loma mūsdienās un fotogrāfija kā daļa vizuālās komunikācijas lauka. Aplūkota fotogrāfijas medija specifika, tās izmantojums vēsturiski un konkrētos žanros, īpašu uzmanību vēršot uz reklāma fotogrāfiju, mākslas fotogrāfiju un laikmetīgās mākslas fotogrāfiju. Pētījuma veikšanai izmantota kvalitatīvā kontentanalīze, semiotiskā analīze un daļēji strukturēta intervija. Darba rezultāti raksturo fotogrāfijas tehniskās un radošās iespējas, kā arī to izmantojuma ietekmi uz fotogrāfijas vēstījumu atkarībā no konteksta, kurā fotogrāfija parādās. Atslēgvārdi: vizuālā komunikācija, fotogrāfija, reklāmas fotogrāfija, laikmetīgās mākslas fotogrāfija, vēstījums. The bachelor thesis ”Advertising photography elements in contemporary art photography: the case of Alex Prager and Marcos López” is dedicated to research of advertising photography element use in contemporary art photography in art photographer’s Alex Prager’s and Marcos Lopez’s works. It focuses on how technical, creative and conceptual elements affect photography’s message depending on context, in which photography exists and main tasks of the photography genre. The theoretical part of the thesis discusses role of visual communication in contemporary society and photography as a part of visual communication field. It also looks on photography medium specifics, it’s use historically and in specific genres, especially highlighting advertising photography, art photography and contemporary art photography genres. The study is conducted using qualitative content analysis, semiotic analysis and a partly structured interview. Results of the study characterise technical and creative possibilities of photography, as well as effects of it’s usage on photography’s message depending on the context, in which photography exists. Key words: visual communication, photography, advertising photography, contemporary art photography, message.