Preses relīze kā informācijas sniegšanas forma. Sabiedrisko attiecību speciālistu un žurnālistu viedokļu salīdzinājums
Autor
Niparte, Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Latkovska, Inga
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Bakalaura darba tēma ir „Preses relīze kā informācijas sniegšanas forma. Sabiedrisko attiecību speciālistu un žurnālistu viedokļu salīdzinājums”. Darba mērķis ir noskaidrot, vai un kā atšķiras sabiedrisko attiecību speciālistu un žurnālistu viedoklis par preses relīzes nozīmīgumu saturu, formu un nozīmi informācijas sniegšanas procesā un mediju dienaskārtības veidošanā. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatīti tādi temati kā sabiedrisko attiecību jēdziens un komunikācijas process, kā ietvarā tiek izklāstīta teorija par sabiedrisko attiecību uzdevumiem un komunikācijas instrumentiem, kā arī tiek apskatīta teorija par preses relīzi kā sabiedrisko attiecību instrumentu un mediju dienaskārtību, kā ietvaros attiecīgi tiek skaidrots par preses relīzi kā komunikācijas rīku, dienas kārtības veidošanu un mediju attiecību un sabiedrisko attiecību instrumentu ietekmi. Bakalaura darba pētījumā tiek izmantota gan kvalitatīva, gan kvantitatīva pētījuma metode. Kā kvalitatīvā pētījuma metode ir izvēlēta daļēji strukturētā intervija, ar kuras palīdzību tika intervēts Rīgas Tehniskās universitātes Sabiedrisko attiecību departamenta direktors un Latvijas Asociācijas sabiedrisko attiecību speciālistiem (LASAP) valdes loceklis Ivars Svilāns un Nacionālās informācijas aģentūras LETA ziņu redaktors Jānis Skruzis. Kā kvantitatīvā pētījuma metode tika izmantota anketēšana, kuras procesā tika aptaujāti Latvijas komunikācijas asociācijas (LaKa) biedru uzņēmumu sabiedrisko attiecību speciālisti, Latvijas Asociācijas sabiedrisko attiecību profesionāļiem biedri, pašvaldību komunikācijas departamenta darbinieki, Latvijas Žurnālistu asociācijas (LŽA) biedri un reģionālo, komerciālo un nekomerciālo mediju pārstāvji. Bakalaura darba sagaidāmais rezultāts ir izpratne par Latvijas sabiedrisko attiecību un žurnālistikas pārstāvju uzskatiem saistībā ar preses relīzi kā komunikācijas rīku, tās lomu mediju dienaskārtībā, preses relīzes pareizo uzbūvi, lai tā visefektīvāk informētu mediju. The topic of Bachelor thesis is „Press release as a form of providing information. Comparison of public relations specialists' and journalists' opinion”. The aim of the work is to find out if and how the opinion of public relations specialists and journalists differs in terms of content, form and importance of the press release in the process of providing information and shaping the media agenda The theoretical part of the thesis discusses topics such as the concept of public relations and the communication process, which outlines the theory of public relations tasks and communication tools, as well as discusses the press release as a public relations tool and media agenda, and explains accordingly press release as a communication tool, agendas and the impact of media relations and public relations tools. Both qualitative and quantitative research methods are used in the Bachelor's paper research. Partially structured interview was chosen as a method of qualitative research, through which Ivars Svilāns, member of the Board of Latvian Association for Public Relations Professionals (LASAP) and Director of Public Affairs Department at Riga Technical University, and Janis Skruzis, the news editor of the National Information Agency LETA, were interviewed. Questionnaire was used as a method of quantitative research, in the process of which public relations specialists of the member companies of the Latvian Association of Communication (LaKa), members of the Latvian Association for Public Relations Professionals, public relations specialists of the municipal communication department, members of the Latvian Journalists Association (LŽA) and representatives of regional, commercial and non-commercial media were surveyed. The expected outcome of the Bachelor's thesis is an understanding of the views of Latvian public relations and journalism representatives in relation to the press release as a communication tool, its role in the media agenda, and the correct structure of the press release in order to inform the media most effectively.