Mārketinga komunikācijas pielietojums auditorijas piesaistei: zīmolu “Soulstones by Agnese Zeltiņa” un “Nela Gems” piemēru analīze
Author
Nigule, Amanda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Mārketinga komunikācijas pielietojums auditorijas piesaistei: zīmolu “Soulstones by Agnese Zeltiņa” un “Nela Gems” piemēru analīze”. Darba mērķis ir izpētīt, kāds ir mārketinga pamatuzdevums, atklāt tā galvenos, veiksmīgos komunikācijas paņēmienus, kas tiek izmantoti, lai piesaistītu auditoriju. Kā arī noskaidrot, kādi ir mārketinga komunikācijas veidi, izanalizēt zīmolu “Soulstones by Agnese Zeltiņa” un “Nela Gems” mārketinga komunikācijas pielietojumu efektivitāti Latvijas tirgū. Darba teorētiskajā daļā tiek apskatītas teorijas par zīmolu, mārketingu, tā attīstības posmiem, tā būtību. Tāpat tiek aplūkota arī mārketinga komunikācijas un sociālo mediju mārketinga teorija. Darba metodoloģijas daļā tiek paskaidrotas trīs pētnieciskās metodes – aptaujas anketa, intervija un kontentanalīze. Ar šo trīs metožu palīdzību tiek iegūti rezultāti, kas paskaidro, ka zīmols “Soulstones by Agnese Zeltiņa” savā komunikācijā ar auditoriju balstās uz emocionālo, tiešo pārdošanu, savukārt zīmols “Nela Gems” savā mārketinga komunikācijā galvenokārt izmanto viedokļu līderu un sadarbību iespējas. Abu zīmolu kopīgā iezīme, kas tika novērota pētījuma laikā, ir to vizuālā koncepta izveide, kas darbojas kā viens no galvenajiem šo zīmolu atpazīstamības rīkiem, kā arī aktīvā komunikācija sociālajos tīklos. Bakalaura darbā secināts, ka patērētājs koncentrējas uz zīmola kvalitāti, cenas atbilstību, tā reklāmu un pasniegšanas veidu. Tika secināts, ka auditorija novērtē tiešās pārdošanas klātbūtni, kā arī pozitīvu zīmola tēlu, kas veicina lojalitāti un uzticību. Veicot izpēti tika noskaidrots, ka auditoriju piesaista vizuāli pievilcīgs produkts, pieejams tā apraksts un tūlītējas iegādes iespēja. Kā arī galvenais izvirzītais secinājums ir tāds, ka, jo aktīvāk un vizuāli ētiskāk zīmols strādā ar mārketinga aktivitātēm un izmanto galvenās mūsdienu pārdošanas platformas, kas šo zīmolu gadījumā ir Instagram un Facebook, jo pamanāmāks un atpazīstamāks tas kļūst. The Bachelor's thesis “Marketing communication use for audience attraction: brand “Soulstones by Agnese Zeltiņa” and “Nela Gems” example analysis”. The aim of the work is to explore what tasks of marketing are used for audience attraction, to clarify the types of marketing communication, analyze the effectiveness of marketing communication for the brand “Soulstones by Agnese Zeltiņa” and “Nela Gems” in the Latvian market. The theoretical part is based of brand theory, marketing, its development stages and essence. It also looks at the theory of marketing communication and social media marketing. The part of the work methodology explains three research methods – questionnaire, interview and content analysis. These three methods produce results that explain that the brand “Soulstones by Agnese Zeltiņa” in its communication with the audience is based on emotional, direct sales, while the brand “Nela Gems” in its marketing communication mainly uses influencers and collaboration opportunities. The common feature of both brands, which was observed during the research, is the creation of a visual concept that acts as one of the key recognition tools for these brands, as well as active communication on social networks. The Bachelor's paper concludes that the consumer focuses on brand quality, price relevance and advertising. The audience appreciates the presence of direct sales as well as a positive brand image that promotes loyalty and trust. The research showed that an audience is attracted by a visually appealing product, a description of it and the possibility of immediate purchase. And the main conclusion is that the more active and visually ethical the brand works with marketing activities and uses the major modern sales platforms, which in the case of these brands are Instagram and Facebook, the more noticeable and recognizable it becomes.