ASV tēls portālos “Delfi.lv”, “Lsm.lv”, “Diena.lv” (2018. gada 10. februāris - 10. aprīlis)
Author
Grundmanis, Rūdolfs
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Dreijere, Vita
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās mēs visi katru dienu sastopamies ar tēliem. Viens no lielākajiem un nozīmīgākajiem tēlu radītājiem interneta ir ziņu portāli. Tie lielā mērā nosaka vai vismaz ietekmē to, ko sabiedrība domā par dažādām tēmām. Šajā bakalaura darbā autors pētīja kā atšķiras dažādu Latvijas ziņu portālu radītais tēls par ASV. Lai iegūtu pēc iespējas objektīvākus rezultātus pētījumam tika izvēlēti gan sabiedriskie ziņu portāli – diena.lv un delfi.lv, gan arī sabiedriskais ziņu portāls lsm.lv. Pētījums tika veikts, lai noskaidrotu kādu ASV tēlu rada Latvijas ziņu portāli un kā šie tēli atšķiras sabiedriskā un komerciālā ziņu portālā. Pētījums tika veikts izmantojot kvantitatīvo kontentanalīzi un semantisko diferenciāli. Pētījuma rezultātā pierādījās tas, ka lsm.lv radītais ASV tēls atšķiras no komerciālo portālu radītā tēla, taču atšķirība nav būtiska. Nowadays we all face images every day. One of the biggest aspects in building an image for anything are internet news portals. Those portals take a big part in what society thinks about things. In this thesis the author made a research about how the image of USA is represented in Latvian news portals and is the USA image different comparing commercial news portals (delfi.lv,diena.lv) to public news portal (lsm.lv). The research was made using quantitative content analysis and semantic differential. The author made the research using different types of news portals to make the research more objective. Results of the study showed that Latvian news portals make huge impact on USA image. Commercial and public news portals represent a different image, but the difference is small.