Mūzikas platformas "Spotify" lietojuma motivācija Latvijā
Author
Reimanis, Reinis Dāvis
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Spurava, Guna
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās, attīstoties tehnoloģijām, palielinās pieprasījums pēc kvalitatīva ierīcēs pieejamā satura. Viedtālruņi, planšetdatori, personīgie datori - šīs ir tikai dažas ierīces, kuras patērējam ikdienā un bez kurām mūsdienu pasaule vairs nav iedomājama. Tradicionālo radio arvien straujāk nomaina digitālais radio un mūzikas lietotnes. Mūzikas platforma "Spotify" ir viena no lielākajām šāda tipa aplikācijām tirgū, kas 2019.gadā pārsniedz 200 miljonus aktīvo lietotāju visā pasaulē. Bakalaura darba "Mūzikas platformas "Spotify" lietojuma motivācija Latvijā" mērķis ir noskaidrot, kāpēc Latvijas iedzīvotāji dažādās vecuma grupās izvēlas patērēt šo mūzikas platformu, nevis kādu citu līdzīgu digitalajā tirgū pieejamu mūzikas straumēšanas platformu. Darbā pētīta un analizēta teorija par tradicionālo un digitālo radio, mobilajām lietotnēm, mūzikas platformu "Spotify", lietojumiem un apmierinājumiem. Metodoloģija ietver sekundāro datu analīzi, dziļo interviju un aptaujas. Atslēgas vārdi : Radio, digitālais radio, aplikācija, "Spotify", motivācija, lietojums. Nowdays, when technology is developing and breaking trough - demand for quality content is rising among the gadget users. Smartphones, tablets, PC's - these are just few devices which we cannot live without daily. The traditional radio is being replaced by digital radio and music apps. Music streaming platfrom "Spotify" is one of the largest music streaming application worldwide, which overcame 200 million active users by the April of 2019. Objective of bachelor thesis "The motivation and use level of the music platform "Spotify" in Latvia" is to find out why latvians among different age groups are using "Spotify" not any other music streaming platform, and to see what is the motivation and main reasons behind it. Theoretical framework includes theory about traditional and digital radio, mobile apps, music platform "Spotify", uses and gratification. Methodology includes secondary data analysis, in-depth interview and survey. Keywords : Radio, digital radio, app, "Spotify", motivation, use.