Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorFedorenko, Kerija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:04:08Z
dc.date.available2019-07-04T01:04:08Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other69178
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48073
dc.description.abstractKerijas Fedorenko kvalifikācijas darbs “Literārie darbi – līdzeklis vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes sekmēšanai” izstrādāts Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes studiju programmas “Skolotājs” apakšprogrammā “Pirmsskolas izglītības skolotājs”. Darba vadītāja – lektore Mg. paed. Vladislava Uršuļska. Darba mērķis – pētīt literāro darbu ietekmi vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes sekmēšanā. Darba gaitā tikai izvirzīti uzdevumi: analizēt teorētisko literatūru par vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstību; izzināt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes sekmēšanas nosacījumus; raksturot literāro darbu izmantošanas iespējas bērnu stāstītprasmes sekmēšanai; veikt bērnu stāstītprasmes veidošanās izpēti literāro darbu iepazīšanas procesā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā – tiek pētītas pedagogu, psihologu un filosofu atziņas valodu un runu, par bērnu stāstītprasmi, sniegti vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības galvenie uzdevumi, atspoguļota stāstītprasmes sekmēšana – viens no svarīgākajiem uzdevumiem vidējā pirmsskolas vecuma bērniem, kā arī literāro darbu izmantošanas iespējas bērnu stāstītprasmes sekmēšanā. Empīriskajā daļā – atspoguļota bērnu stāstītprasmes veidošanās izpēte literāro darbu iepazīšanas procesā, tiek sniegts pētījuma metadoloģiskais pamatojums, bērnu stāstītprasmes raksturojums pētījuma sākumā, izstrādāti kritēriji bērnu stāstītprasmes līmeņa noteikšanai. Aprakstīta pētījuma gaita, kurā bērni tiek iepazīstināti ar literārajiem darbiem, lai novērotu un analizētu bērnu stāstītprasmes sekmēšanu, kā līdzekli izmantojot literāros darbus. Pētījuma rezultātā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasme tiks sekmēta, ja pedagogs literāros darbus izvēlēsies atbilstoši bērnu interesēm, pieredzei, un ja tiks radīta stāstīšanu rosinoša vide. Kvalifikācijas darbs sastāv no 48 lapām, 7 attēliem, 4 tabulām, 3 pielikumiem. Literatūras un izmantoto avotu sarakstu veido 29 vienības latviešu, angļu un krievu valodā. Atslēgas vārdi: literārie darbi, stāstītprasme, stāstītprasmes sekmēšana, vidējais pirmsskolas vecums.
dc.description.abstractKeria Fedorenko’s qualification work “Literary works – means of promoting advancing narrative skills of middle age primary school children” has been developed at Latvian University’s Faculty of Pedagogics Psychology and art subprogram “Teacher” of primary school, under guidance of the lecturer Mg. Paed. Vladislava Uršuļska. The aim of work – to study the impact of literary works on advancing narrative skills middle age primary school children. Tasks which has been moved forward – to analyses theoretical literature about the development of speech of middle age primary school children to find out the conditions of advancing narrative skills of middle age primary school children to describe the options of making use of literary works in advancing narrative skills; to carry out the investigation of children’s narrative skills formation in the process of acquainting literary works. Theoretical and empirical methods of investigation have been made use of in working out the qualification work. Theoretical part – conclusions about the children’s narrative ability by writers of pedagogics and psychology have been investigated main tasks of speech development have been offered advancement of narrative skills has been reflected – one of the most important tasks for middle age primary school children; as well as possibilities the potential of making use of literary works in narrative skills advancement. Empiric part – formation of children’s narrative skills in the process of getting acquainted wills literary works has been reflected, the methodological motivation of the investigation has been described, children’s narrative skills description in the beginning of investigation. Criteria have been worked out for estimating the level of the children’s narrative skills. Process of investigation in which children are acquainted will the literary works has been described in order to observe and analyses children’s narrative skills advancement making use of literary works as the means. As a result of investigation, the advanced hypothesis proved true, that the middle – aged primary school children’s narrative skills would be successful, if educationalist will choose the literary works appropriate to children’s interests, experience and narration stimulating environment will be created. Qualification work consist of 48 pages, 7 pictures, 4 tables, 3 annexes. Literature un sources used make 29 units in the Latvian, English and Russian languages. Key words: literary works; advancing the narrative skills; narrative skills middle – age of primary school. 
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectliterārie darbi
dc.subjectstāstītprasme
dc.subjectstāstīprasmes sekmēšana
dc.subjectvidējais pirmsskolas vecums
dc.titleLiterārie darbi - līdzeklis vidējā pirmsskolas vecuma bērnu stāstītprasmes sekmēšanai
dc.title.alternativeLiterary works - means of promoting advancing narrative skills of middle age primary school children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record