Show simple item record

dc.contributor.advisorBrice, Baiba
dc.contributor.authorAvgustova, Anita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:04:09Z
dc.date.available2019-07-04T01:04:09Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other69222
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48076
dc.description.abstractAutore: Anita Avgustova. Darba vadītāja: Mg. paed. Baiba Brice. Kvalifikācijas darba tēma: “Muzikālā darbība kā agrīna vecuma bērnu runas attīstības sekmētāja”. Mērķis: teorētiski izpētīt, empīriski pamatot muzikālo darbību izmantošanu agrīna vecuma bērnu runas attīstībai un izstrādāt rekomendācijas. Pētījums sastāv no divām daļām: teorētiskās un praktiskās. Teorētiskajā daļa tika pētīta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra, analizējot runas jēdzienu, tās attīstību agrīna vecuma bērniem, agrīnā vecuma īpatnības, kā arī muzikālā darbība, it sevišķi kustību rotaļas, skandējamie panti un pirkstiņu rotaļas, kas izmantotas runas attīstības sekmēšanā. Pamatojoties uz teorētiskajām atziņām, praktiskajā daļā tiek veikta agrīnā vecuma bērnu runas attīstības diagnostika, izstrādāta un pedagoģiskajā procesā realizēta programma, ka sastāv no 30 muzikālajām darbībām. Katrai muzikālajai darbībai tika aprakstīta bērnu darbība un muzikālās darbības analīze. Programmas rezultāti ļāva apstiprināt pētījuma sākumā izvirzīto hipotēzi: ja pirmsskolas skolotājs regulāri piedāvās muzikālās darbības, kuru tematika atbilst bērnu interesēm un vecumam, veiksmīgāk attīstīsies agrīnā vecuma bērnu runa. Darba noslēgumā iekļautas rekomendācijas pedagogiem par runas attīstības sekmēšanu agrīnā vecuma bērniem pedagoģiskā procesa ietvaros. Kvalifikācijas darbam ir 2 nodaļas, 64 lpp., darbā iekļautas 6 tabulas, 8 attēli. Literatūras sarakstā ir 59 avoti, 1 pielikums.
dc.description.abstractAuthor: Anita Avgustova. Supervisor of the qualification work: Mg. paed. Baiba Brice. Topic of qualification Work: "Musical activity as a facilitator of early childhood speech development". It aims to: theoretically investigate, empirically justify the use of musical activity for the development of early-age children's speech and the development of recommendations. The study consists of two parts: theoretical and practical. The theoretical part was studied in pedagogical and psychological literature, analysing the concept of speech, its development of early-age children, early-age features, as well as musical activity, especially motion games, rhythm verses and finger games that used to promote speech development. On the basis of analysed theory, the practical part contains diagnostics of children speech development, a program designed and used on daily basis, which consists of 30 musical activities. Every musical activity describes the activities of children in it and the analysis of the musical activity as such. The programme results allowed to confirm the hypothesis at the beginning of the study: If a pre-school teacher regularly offers musical activities whose subjects correspond to the interests and age of the children, the early childhood speech development will be more successful. The work concludes with recommendations for teachers on promoting speech development in early childhood. The qualification job has 2 chapters, 64 pages, 6 tables, 8 pictures. Reading list contains 59 sources, 1 annex.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectagrīnais vecums
dc.subjectruna
dc.subjectmuzikālā darbība
dc.subjectearly age
dc.subjectspeech
dc.titleMuzikālā darbība kā agrīna vecuma bērnu runas attīstības sekmētāja
dc.title.alternativeMusical activity as a facilitator of early childhood speech development
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record