Show simple item record

dc.contributor.advisorDirektorenko, Irina
dc.contributor.authorGubska, Marina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:04:10Z
dc.date.available2019-07-04T01:04:10Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other69232
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48077
dc.description.abstractDarba nosaukums: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības veicināšana muzikālajās rotaļās un dziedāšanā. Darba mērķis ir teorētiski izzināt un analizēt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības veicināšanas iespējas muzikālajās rotaļās. Lai sasniegtu nostādīto mērķi tika izvēlētas tādas muzikālās darbībās – muzikālās rotaļas, dziedāšana. Darbā tika apkopotas un analizētas pedagogu, psihologu atziņas par bērnu runu, tā veidošanos vidējā pirmsskolas vecumā. Tika aprakstītas muzikālās darbības pirmsskolā. Veikti praktiski pētījumi, izmantojot muzikālās darbības un apstiprināti apgalvojumi – muzikālās rotaļas veicina bērnu runas attīstību. Darbam ir trīs nodaļa. Pirmā nodaļā analizētas pedagogu un psihologu teorētiskas atziņās. par bērnu runas attīstību. Šajā nodaļā tiek aprakstīta runa un runas veidošanas likumsakarības; izpētīta bērna runas attīstība vidēja pirmsskolas vecuma. Otra nodaļā tiek aprakstītas muzikālās rotaļas un dziedāšana ka muzikālas darbības. Šīs darbības analizētas kā bērnu runas attīstības veicinātāji. Treša nodaļa veltīta empīriskā pētījumam par vidēja pirmsskolas vecuma bērnu runas veicināšanu muzikālajās darbībās. Šajā nodaļā tiek aprakstītas pētījuma metodes, pētījuma ilgums, pētījuma laikā veiktais darbs ar bērniem un analizēti pētījuma rezultāti. Pētījuma izvirzīta hipotēze par to, kā pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstība notiks veiksmīgi, ja ka līdzekli skolotājs izmanto muzikālās rotaļas un dziedāšanu ir apstiprinājusies. Darba beigās autore izsaka secinājumus par pētījumā atklāto saistībā ar mērķi un izstrādāti ieteikumi skolotājam. Darba apjoms – 47 lpp; attēlu skaits: 5; tabulu skaits: 4; pielikumu skaits: 3; izmantoto informācijas avotu skaits: 58. Atslēga vārdi: bērnu runa, dziedāšana, muzikālās rotaļas, vidējais pirmsskolas vecums.
dc.description.abstractThe title of the paper: Speech development facilitation for middle preschool age children by using musical games and singing. Research goal is to investigate theoretically and analyze the possibilities of speech development facilitation for middle preschool age children by using musical games. In order to reach the goal the following musical activities were chosen - musical games and singing. In the diploma paper there were generalized and analyzed the conclusions of pedagogues and psychologists about children’s speech, its production in the middle preschool age group. Practical investigations were conducted using musical activities and the statements were confirmed – musical activities facilitate speech development of children. The present qualification paper has three parts. In the first part the conclusions of pedagogues and psychologists about children’s speech are analyzed. In this part speech and its production regularities are described, speech development of the children in the middle preschool age group is researched. In the second part such musical activities as musical games and singing are described. These activities are analyzed as the facilitators of children’s speech development. The third part is devoted to empirical research about speech development facilitation for middle preschool age children by using musical games. In this part research methods, research duration, work with children done during the research are described and research results are analyzed. The proposed hypothesis that middle preschool age children develop their speech effectively if a teacher uses as methods musical games and singing has been proven. At the end of investigation the author of the paper makes the conclusions about the revealed information according to the goal. Furthemore recommendations to teachers are suggested. The volume of the qualification paper – 47 p; the number of the pictures: 5; the number of the tables: 4; the number of the appendices: 3; the number of research resources used: 58. Key words: children’s speech, singing, musical games, middle preschool age.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectchildren’s speech
dc.subjectsinging
dc.subjectmusical games
dc.subjectmiddle preschool age
dc.titleVidēja pirmsskolas vecuma bērnu runas attīstības veicināšana muzikālās rotaļās un dziedāšanā
dc.title.alternativeSpeech development facilitation for middle preschool age children by musical games and singing
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record