Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju apguves iespējas brīvdabas pedagoģijā
Autor
Zuzule, Rūta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Datum
2019Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore: Rūta Zuzule Darba tēma: Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju apguves iespējas brīvdabas pedagoģijā. Darba vadītāja: Dr. paed. Antra Randoha Pētījuma mērķis: teorētiski un praktiski pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju apguves iespējas brīvdabas pedagoģijā. Darba aktualitāte: brīvdabas pedagoģijas integrēšana vidējā pirmsskolas vecumposma mācību saturā, tā sekmējot matemātisko prasmju apguvi un veicinot bērnu ieinteresētību. Pētījuma jautājums: vai vidējā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju apguve efektīvāk apgūstama mijiedarbībā ar brīvdabas pedagoģijas iespējām? Pētījuma uzdevumi: 1.analizēt pedagoģiski psiholoģisko literatūru un avotus par brīvdabas pedagoģijas būtību un pieeju; 2.analizēt pedagoģiski psiholoģisko literatūru un avotus par bērnu matemātisko prasmju sekmēšanas iespējām pirmsskolā mijiedarbībā ar brīvdabas pedagoģijas elementiem; 3.izstrādāt rotaļnodarbību plānu brīvdabas pedagoģijas elementu ieviešanai matemātisko prasmju apguvē; 4.veikt pētījumu vidējā pirmsskolas vecuma bērnu grupā, vērojot bērnu attīstību apgūstot matemātiskās prasmes, izmantojot brīvdabas pedagoģijas iespējas; 5.analizēt un apstrādāt pētījumā iegūtos rezultātus pētot vidējā pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju attīstību brīvdabas pedagoģijas ietvaros. Kopumā pētījuma rezultāti uzrāda matemātisko prasmju uzlabošanos, kas ir saistīta ar brīvdabas pedagoģijas pieeju un bērnu ieinteresētības palielināšanos, kas, savukārt, ir saistīts ar to, ka šīs prasmes tika apgūtas ņemot vērā bērnu tā brīža interesējošās tēmas un aktivitātes. Var apgalvot, ka vidējo pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko prasmju apguve ir efektīvāk apgūstama mijiedarbībā ar brīvdabas pedagoģijas iespējām. Atslēgas vārdi: brīvdabas pedagoģija, matemātiskās prasmes, daba un apkārtējā vide, vērojumi, vidējais vecumposms, pirmsskola. Darba apjoms: 65 lpp., 8 attēli, 5 tabulas, 12 pielikumi, literatūras un avotu vienības – 26. The author: Rūta Zuzule The theme of the paper: Opportunities for acquiring mathematical skills for preschool children in early childhood using Outdoor pedagogy. The supervisor of the paper: Dr. paed. Antra Randoha The purpose of the research: to study theoretically and practically the opportunities for acquiring mathematical skills for preschool children in early childhood using Outdoor pedagogy. The research question: does the acquisition of mathematical skills for preschool children in early childhood is learned more effectively through interaction with Outdoor pedagogy? The theoretical part of the work describes the approach of Outdoor education, a brief insight into pedagogical and psychological aspects and cognitive processes of children at a given age, the role of the teacher in enhancing motivation and promoting cognitive processes, the acquisition of mathematical skills in preschool using Outdoor pedagogy. In the empirical part of the work observation and discussion was selected as a research method, using the environmental benefits in the vicinity of kindergarten. Children’s interests about nature and activities in nature were explored using discussion. Plans of activities and lessons were created based on children’s interests. Changes of mathematical skills were studied using observation. Discovered an increase of mathematical skills in children aged four to five years using Outdoor pedagogy. The volume of the qualification paper: 65 pages, 8 pictures, 5 tables, 12 attachments, the number of used literature and sources – 26. Keywords: Outdoor pedagogy, mathematical skills, nature, exploring, early childhood, preschool;