Show simple item record

dc.contributor.advisorRandoha, Antra
dc.contributor.authorBriede, Dārta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:04:14Z
dc.date.available2019-07-04T01:04:14Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other69270
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48085
dc.description.abstractDarba nosaukums: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu krāsu uztveres sekmēšana tēlotājdarbībā pirmskolā. Pētījuma mērķis: teorijā un praksē pārbaudīt vai tēlotājdarbībā iespējams sekmēt vecākā pirmskolas vecuma bērnu krāsu uztveres attīstību. Teorētiskajā daļā apskatīts kāda ir tēlotājdarbības nozīme bērna personības vispusīgā attīstībā, ņemot vērā krāsas lielo ietekmi uz bērna un vēlāk arī uz pieauguša cilvēka emocionālo attīstību. Analizēta literatūra saistībā ar mākslas un krāsu attīstošo ietekmi. Teorētiskā daļa balstās uz D. Lambergas, L. Slavas, I. Celmiņas, M. Dobles, E.Ozola, L. Ozola, P. Antona, Ē. Antona, lekciju materiāliem no Doc.,Dr.,paed. D.Kalējas – Gasparovičas, VISC Pirmskolas izglītības mācību satura programmas, VISC metodiskajiem ieteikumiem par bērnu sasniegumu vērtēšanu pirmskolā. Veikts pētījums par krāsu uztveres sekmēšanu un ietekmi uz emocionālo attīstību vecākajā pirmskolas vecumā. Tēlotājdarbības procesa novēošana, bērnu radošo darbu analīzes norāda, ka tēlotājnodarbība veikmīgi sekmē vecākajā pirmskolas vecuma bērnu krāsu uztveres un emocionālo attīstību. Pētījumā izvirzītā hiotēze apstiprinājās - izvēlētais mācību saturs tēlotājdarbībā pirmskolā sekmē bērnu krāsu uztveri un emocionālo attīstību. Darbs sastāv no 44.lpp, 11 attēliem, 3 pielikumiem, 5 tabulām, 19 diagrammām, analizēti 15 literatūras avoti.
dc.description.abstractTitle of the thesis: Enhancing the color perception of the oldest preschool children. Aim of the research: to test the development of color perception of the oldest preschool children in the theory and practice. The theoretical part discusses the role of the artistic activity in the comprehensive development of the child's personality, taking into account the great influence of the color on the emotional development of the child and later on the adult. Literature has been analyzed in relation to art and color developing effects. Theoretical part is based on D. Lamberg, L. Slava, I. Celmiņa, M. Dobles, E. Ozola, L. Ozola, P. Anton, E. Anton, lecture materials from Doc., Dr., paed. D.Kalēja - Gasparoviča, VISC Pre-school curriculum curriculum, VISC methodological recommendations on child achievement assessment in pre-school. A study on the promotion of color perception and the impact on emotional development in the oldest preschool age has been carried out. The delineation of the artistic process, the analysis of children's creative works, show that fine art is successful in promoting the perception and emotional development of the oldest preschool children. The research put forward in the research has confirmed that the chosen content of teaching in pre-school activities promotes the perception and emotional development of children. The work consists of p. 44, 11 pictures, 3 appendices, 5 tables, 19 diagrams, 15 literature sources analyzed.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectKvalifikācijas darbs
dc.subjectDārta Briede
dc.subjectVecākā pirmsskolas vecuma bērnu krāsu uztveres sekmēšana tēlotājdarbībā pirmskolā.
dc.subjectEnhancing the color perception of the oldest preschool children
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu krāsu uztveres sekmēšana tēlotājdarbībā pirmsskolā
dc.title.alternativeEnhancing the color perception of the oldest preschool children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record