Show simple item record

dc.contributor.advisorLaganovska, Egija
dc.contributor.authorDrava, Gundega
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:04:17Z
dc.date.available2019-07-04T01:04:17Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other69945
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48094
dc.description.abstractDiplomdarba nosaukums: “Mūzikas izmantošana fonemātiskās uztveres pilnveidošanā 5 – 6 gadus veciem bērniem ar fonemātiskās uztveres traucējumiem”. Darba autore: Gundega Drava. Darba zinātniskā vadītāja: Mg.paed. Egija Laganovska. Darba saturs: 61 lapaspuses, 10 attēli, 1 tabula, 18 pielikumi. Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt fonemātiskās uztveres pilnveides iespējas 5 – 6 gadus veciem bērniem ar fonemātiskās uztveres traucējumiem, izmantojot mūziku. Pētījuma hipotēze: fonemātiskās uztveres pilnveide ir sekmīgāka ja nodarbībās fonemātiskās uztveres pilnveides procesā tiek ievērotas vecumposma īpatnības un izmantota mūzika.. Pētījuma teorētiskajā daļā autore analizē bērna attīstību kopveselumā, apskatot fizisko, kognitīvo un sociāli–emocionālo attīstību, kā arī bērna valodas attīstību un fonemātisko procesu veidošanos un traucējumus. Atsevišķā nodaļā skatīta mūzika kā fonemātisko procesu veicinātāja. Pētījuma empīriskajā daļā autore apraksta savu pētnieciski praktisko darbību pirmsskolas izglītības iestādē, fonemātisko procesu veicināšanā izmantojot mūziku un tās elementus. Pētījuma nobeigumā tiek izdarīti secinājumi un sniegti ieteikumi logopēdiem, pirmsskolas skolotājiem un vecākiem darbam ar bērniem, kam nepieciešama fonemātiskās uztveres pilnveidošana.
dc.description.abstractThesis title: Using Music to Improve Phonemic Perception in Children 5 to 6 Years Old with Phonemic Impairment Thesis author: Gundega Drava Thesis supervisor: Mg.paed. Egija Laganovska Data on the scope of work: 61 pages, 10 figures, 1 table, 18 appendices Aim of the research: to theoretically and practically study the possibilities of improving phonemic perception through music for children 5 to 6 years of age with phonemic impairment Thezis hypothesis: improvement of phonemic perception is more successful when peculiarities of the age group are taken into account and music is used during phonemic perception development. In the theoretical part of the study, the author analyzes the development of children as a whole, examining physical, cognitive and socio-emotional development, as well as the development of language, including the formation and disturbances in phonemic processes. In a separate section, the author analyzes music as a facilitator of phonemic processes. In the empirical part of the study, the author describes the research practice used in preschool education promoting phonemic processes by using music and its elements. At the end of the study, conclusions and recommendations are prepared for speech therapists, preschool teachers and parents, as a means to work with children who need to improve phonemic perception.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectfonemātiskā uztvere
dc.subjectlogoritmika
dc.subjectlogopēdija
dc.subjectmūzikas izmantošana logopēdijā
dc.subjectpirmsskolas
dc.titleMūzikas izmantošana fonemātiskās uztveres pilnveidošanā 5 – 6 gadus veciem bērniem ar fonemātiskās uztveres traucējumiem
dc.title.alternativeUsing Music to Improve Phonemic Perception in Children 5 to 6 Years Old with Phonemic Impairment
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record