Show simple item record

dc.contributor.advisorMuzis, Ivars
dc.contributor.authorHehtojane, Viktorija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:04:20Z
dc.date.available2019-07-04T01:04:20Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other70126
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48101
dc.description.abstractMūsdienās izglītības vadības teorija pieprasa apvienot līderības un menedžmenta funkcijas, tāpēc vitāli svarīgi piemeklēt laikmetam un ārējās vides ietekmē, atbilstošu vadīšanas modeli, kas veicinātu izglītības kvalitāti. Nepieciešams pētīt, kuri vadīšanas modeļi ir izglītības kvalitāti veicinoši, kā arī, kāda un cik lielā mērā, ir vadīšanas modeļu saistība ar izglītības kvalitāti, kas sevī ietver mācīšanas un mācīšanās procesa kvalitāti- pedagogu profesionālo kompetenci un rezultātu kopumu- skolēnu eksāmenu rezultātus. Bakalaura darba mērķis: pētīt, kāda ir saistība starp izglītības iestādē īstenoto vadīšanas modeli un izglītības kvalitāti. Pētījuma objekts: izglītības kvalitāte. Pētījuma priekšmets: vadīšanas modeļu un izglītības kvalitātes saistība. Bakalaura darba struktūru veido ievads, 3 pamatnodaļas, secinājumi un priekšlikumi. Bakalaura darba pamatteksts izklāstīts 65 lappusēs, darbā iekļautas 6 tabulas, 15 attēli un pievienoti 6 pielikumi. Literatūras un avotu sarakstā iekļautas 37 vienības, no kurām 18 avoti ir svešvalodā. 1. nodaļā raksturotas kvalitātes jēdziena teorijas, izglītības kvalitātes pamatnostādnes teorētiskajā aspektā, izglītības kvalitātes komponentes, kas izriet no izglītības kvalitātes teorētiskajām definīcijām, kā arī raksturoti izglītības kvalitātes mērinstrumenti, kurus izmanto lielu, vidēju un mazu pētījumu veikšanā. 2. nodaļā raksturotas menedžmenta pamatfunkcijas izglītības vadībā, vadības modeļu teorijas, vadības modeļu teorijas, kas piemērojamas pārmaiņu periodos, kā arī 6 vadīšanas modeļu pazīmes un to pielietojums izglītības iestāžu vadībā. 3. nodaļā analizētas Rīgas pašvaldības līdzfinansēto privāto izglītības iestāžu Rīgas pilsētā pedagogu aptaujas anketu rezultāti, formulēti izglītības kvalitāti veicinošie un izglītības kvalitāti kavējošie vadīšanas modeļi, formulēti pedagogu profesionālās kompetences aspekti, kas kavē izglītības kvalitāti un noteikti nepieciešamie uzlabojumi izglītības kvalitātes nodrošināšanā privāto izglītības iestāžu vadītājiem vadīšanas modeļa izvēlē. Atslēgas vārdi: izglītības kvalitāte, privātās izglītības iestādes, vadīšanas modeļi, koleģiālais vadīšanas modelis, pedagogu profesionālā kompetence.
dc.description.abstractNowadays, education management theory requires a combination of leadership and management functions, so it is vital to find an appropriate management model for the era and under the influence of the external environment that promotes the quality of education. It is necessary to investigate which management models are promoting the quality of education as well as the relationship between management models and the quality of education, which includes the quality of the teaching and learning process which includes the professional competence of the teachers and the results of the student examinations as final outcome. Aim of the Bachelor's thesis: to study the relation between the management model implemented in the educational institution and the quality of education. Object of the study: quality of education. Subject of the research: relationship between management models and quality of education. The structure of the Bachelor's thesis consists of an introduction, 3 chapters, conclusions and proposals. The main text of the bachelor's work is presented on 65 pages, 6 tables, 15 pictures and 6 appendices are included. The list of literature and sources includes 37 units, of which 18 are in foreign languages. 1st chapter describes the theories of quality, the guidelines for the quality of education in theoretical terms, the components of the quality of education that derive from the theoretical definitions of education quality, as well as the educational quality measuring instruments used in large, medium and small research. 2nd chapter describes the basic functions of management in education management, management model theories, management model theories applicable to change periods, as well as the features of 6 management models and their application in the management of educational institutions. 3rd chapter analyzes the results of questionnaires of teachers of private education institutions in Riga city co-financed by Riga Municipality. Formulates management models that promote the quality of education and those who hinder the quality of education and suggests the necessary improvements in the quality of education for managers of private educational institutions in choosing a management model. Keywords: quality of education, private education institutions, management models, collegial management model, professional competence of educators.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectizglītības kvalitāte
dc.subjectprivātās izglītības iestādes
dc.subjectvadīšanas modeļi
dc.subjectkoleģiālais vadīšanas modelis
dc.subjectpedagogu profesionālā kompetence
dc.titleVadīšanas modeļu un izglītības kvalitātes saistība Rīgas pašvaldības līdzfinansētajās privātajās vispārējās izglītības iestādēs Rīgas pilsētā
dc.title.alternativeThe relationship between management models and the quality of education in private general education institutions co-financed by Riga municipality in Riga City
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record