Sākumskolas skolēnu izziņas darbības aktivizēšana latviešu valodas stundās 3.klasē
Author
Strupā, Lāsma
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir “Sākumskolas skolēnu izziņas darbības aktivizēšana latviešu valodas stundās 3. klasēs.” Bakalaura darbu veido trīs nodaļās. •Pirmajā nodaļā tiek izmantota teorētisko avotu apkopojošā analīze- psiholoģijas un pedagoģijas zinātnieku atziņas par izziņas aktivitāti, tās attīstību. •Otrajā nodaļā tiek apskatīts jautājums, kā latviešu valodas stundās pēctecīgi attīstīt sākumskolas skolēniem 3. klasē izziņas darbības. Pētījums balstās uz autoritātēm, kuru aprakstītie paņēmieni un metodes attīsta skolēnu vēlmi un interesi mācīties un apgūt valodas. •Trešajā nodaļā ir apkopoti empīriskā pētījuma rezultāti. Tika izvirzīta hipotēze, ka jaunākā skolas vecuma bērnu izziņas aktivitāte latviešu valodas stundās tiek sekmēta, ja skolotājs labi pārzina izziņas aktivitātes veicinošu metodiku un skolēni tiek iesaistīti draudzīgā mācību darbībā un lēmumu pieņemšanā. Empīriskā pētījuma rezultāti pierāda, ka veicot pedagoģisko pētījumu, tika veicināta skolēnu izziņas darbība. Tas pierāda, ka skolotājam ir svarīgi pārzināt tās mācību metodes, kas ļauj skolēnam būt radošam, pielietot un iegūt jaunas zināšanas. The subject of the Bachelor paper is the Activation of Cognitive Processes in Primary School Students Teaching Latvian, Grade 3. The Bachelor paper consists of three chapters: The first chapter represents the theoretical analysis, the theses of both: pshycology and pedagogy on cognitive activity and its development. The second chapter analyses how to successfully develop cognitive activities while teaching Latvian in grade 3. The research is based on the methods and techniques created by authorities thus encouraging students to learn language with interest and pleasure. The third chapter contains the results of the empirical research. The hypothesis was proposed: the youngest learners cognitive activity in learning Latvian is being advanced if the teacher is competent in methodology which promotes cognitive activities, and the students are involved in a friendly teaching and decision making process. The empirical research results prove that the cognitive activity was promoted while testing the methods. It proves, that it is essential to know the teaching methods, which allow the students to be creative, to obtain and use the new knowledge.