Masīvo daudzspēlētāju tiešsaistes lomu spēļu spēlētāju motivācijas saistība ar personības iezīmēm
Author
Zarovska, Kristiāna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miltuze, Anika
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba pētījuma mērķis ir izpētīt saistību starp personības iezīmēm un spēlētāju motivāciju spēlēt masīvās daudzspēlētāju tiešsaistes lomu spēles. Mainīgo lielumu novērtēšanai tika izmantota Spēlētāju motivācijas aptauja un Latvijas Personības aptauja, kuras aizpildīja 53 aktīvi masīvo daudzspēlētāju tiešsaistes lomu spēļu spēlētāji (36 vīrieši, 17 sievietes) vecumā no 18 līdz 40 gadiem. Pētījumā tika secināts, ka gandrīz visi motivācijas veidi uzrāda nozīmīgas saistības ar personības iezīmēm, izņemot “socializēšanās” un “kopings”. Lai gan iepriekšējie pētījumi norāda uz dzimumatšķirībām motivācijā, šajā pētījumā netika iegūti rezultāti, kas to apstiprinātu. Tomēr nozīmīgs spēlētāju motivācijā bija vecums, kā arī spēlēšanas ilgums, kas uzrādīja saistības ne tikai ar spēlētāju motivāciju, bet arī ar personības iezīmēm. The aim of this study was to explore the link between personality traits and motivation to play massively multiplayer online role-playing games. Questionnaires that were used to measure both variables identified in this paper were Motives for Online Gaming Questionnaire and LPA-v3. In total 53 participants (36 men, 17 women) aged 18 to 40, who actively played massively multiplayer online role-playing games, were surveyed. Main conclusions obtained from this study suggest that there are some significant relationships between gaming motivations and personality traits, except for “social” and “coping” motivations. Moreover, this study showed no significant gender differences in motivations as opposed to other similar studies. Furthermore, age was related to motivation along with gaming time, which was also related to personality traits.