Show simple item record

dc.contributor.advisorMuzikante, Inese
dc.contributor.authorVergins, Reinis Krists
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:04:26Z
dc.date.available2019-07-04T01:04:26Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other70285
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48119
dc.description.abstractDarba pētāmais jautājums bija noskaidrot sociālo mediju lietošanas biežuma saistību ar pašcieņu un trauksmi. Tika izvirzīta pētījuma hipotēze jo biežāk tiek lietoti sociālie mediji, jo zemāka ir pašcieņa un augstāka trauksme ikdienā. Pētījumā piedalījās 86 dalībnieki, vecums M = 24,21 SD = 3,76. No visiem dalībniekiem vīrieši bija 58, vecums M = 25,12 SD = 2,42, un 28 sievietes, vecums M = 23,84 SD = 1,53. No šiem datiem ir redzams, ka vīriešu pārstāvju ir vairāk kā puse, vecums ir līdzīgs. Pētījumā tika izmantota Rozenberga pašcieņas skala (Rosenberg Self-Esteem Scale, Rosenberg, 1965), Č.D.Spīlbergera trauksmes iezīmes pašnovērtējuma anketa (STAI Trait-Anxiety-Inventory, Spielberger, 1973) un sociālo mediju lietošanas biežuma aptauja, tika izveidot šī bakalaura darba pētījuma ietvaros. Iegūtie rezultāti norāda, kā pašvērtējums statistiski nozīmīgi negatīvi korelē ar sociālo mediju lietošanas biežumu, kā arī pašvērtējums statistiski nozīmīgi korelē ar trauskmes iezīmi, palielinoties pašcieņai palielinās arī trauksme. Hipotēze apstiprinās daļēji, tika noskaidrots, ka palielinoties pašvērtējumam, samazinās sociālo mediju lietošanas biežums, un jo augstāka pašcieņa, jo augstāks trauksmes līmenis, kā arī tika noskaidrots, ka pieaugot trauksmes iezīmei pieaug arī sociālo mediju lietošanas biežums.
dc.description.abstractThe research question was to find out the connection between the frequency of social media use and self-esteem and anxiety. The hypothesis of the study was raised the more often social media is used, the lower the self-esteem and the higher anxiety in everyday life. 86 participants participated in the study, age M = 24.21 SD = 3.76. Of all participants, men were 58, M = 25.12 SD = 2.42, and 28 women, M = 23.84 SD = 1.53. From these data, we can see that there are more than half of male representatives, the age is similar. The Rosenberg Self-Esteem Scale (Rosenberg, 1965), the STAI Trait-Anxiety-Inventory (Spielberger, 1973) and the Frequency of Social Media survey were used in this study. The results show how self-esteem correlates statistically significantly with the frequency of use of social media, and self-esteem correlates statistically significantly with the traumatic trait, as self-esteem increases anxiety. The hypothesis is confirmed in part, it was found that with increasing self-esteem, the frequency of use of social media decreases, and the higher the self-esteem, the higher the alarm level, as well as it was found that the frequency of use of social media increases with the alarm feature.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectSociālie mediji
dc.subjectPašcieņa
dc.subjectTrauksme
dc.subjectSociālā trauksme
dc.titleSociālo mediju lietošanas biežuma saistība ar pašcieņu un trauksmi
dc.title.alternativeUse of social media and its tie with self-esteem and anxiety
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record