Vecāku pašefektivitātes saistība ar viņu iesaistīšanos bērna izglītībā un bērna akadēmiskajām sekmēm
Author
Kļaviņa, Renāte Megija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Damberga, Ilze
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kādas saistības pastāv starp vecāku pašefektivitāti, vecāku iesaistīšanos bērna izglītības procesā un bērna akadēmiskajām sekmēm. Pētījumā piedalījās 67 vecāki (50 mātes un 17 tēvi) vecumā no 29 līdz 50 gadiem (M=37,96, SD=4,79). Šajā pētījumā tika izmantotas 2 metodes: Ģimenes iesaistīšanās aptauja, Vecāku kompetences izjūtas skala. Rezultāti norāda, ka starp vecāku pašefektivitāti un iesaistīšanos pastāv statistiski nozīmīgas pozitīvas saistības. Pozitīvas un statistiski nozīmīgas saistības pastāv arī starp vecāku iesaistīšanos un bērna akadēmiskajām sekmēm, kā arī vecāku pašefektivitāti un bērna sekmēm. Pētījums norāda arī uz dzimumatšķirībām – sieviešu rezultāti norādīja uz izteiktāku iesaistīšanos bērna izglītības procesā. The aim of this study was to find out about the relationship between parental self-efficacy, parental involvement in child's education, and child's academic achievement. The study had 67 participants (50 mothers and 17 fathers), ages 29 to 50 (M=37,96, SD=4,79). There were two methods used: Family Involvement Questionnaire, Parenting Sense of Competence Scale. The results show that there is a statistically significant positive connection between parental self-efficacy and involvement. There is a positive and statistically significant connection between parental self-efficacy and child’s academic achievement, as well as parental self-efficacy and child’s academic achievement. The results also show some gender differences – women showed a higher score in parental involvement in their child’s education.