Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīte
dc.contributor.authorFuksa, Estere
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:04:27Z
dc.date.available2019-07-04T01:04:27Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other70351
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48123
dc.description.abstractDiplomdarba autore: Estere Fuksa Diplomdarba vadītājs: Dr. paed. Sarmīte Tūbele Diplomdarba temats: Skaņas S izrunas traucējumu korekcija skolēnam ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem. Diplomdarba mērķis: veikt teorētisku un praktisku izpēti par skaņu izrunas traucējumu korekciju skolēniem ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem speciālajā skolā, izanalizēt izpētes procesā iegūtos rezultātus. Apkopot iegūtos datus , metodes un paņēmienus koriģējoši attīstošajā darbībā . Diplomdarba teorētiskajā daļā tiek aplūkotas skolēnu ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem attīstības īpatnības, vecumposma attīstības īpatnības, koriģējoši attīstošais darbs skaņu izrunas korekcijai. Pētījums balstās uz I.Freimaņa, S.Liepiņas, S.Tūbeles, I. Miltiņas apraksītām atziņām. Diplomdarba praktiskajā daļā aplūkota skolēna padziļināta logopēdiska izpēte, sniegta koriģejoši attīstošās darbības gaita skaņu izrunas traucējumam – skaņu S aizstāj ar skaņu T. Galvenie secinājumi: koriģējoši attīstošā darbība bērniem ar garīgās attīstības traucējumiem ir atšķirīga, jo primārie ir garīgās attīstības traucējumi, kas nosaka specifiku, materiālu izvēli un darbības intensitāti. Diplomdarbs sastāv no 3 nodaļām, nobeiguma un secinājumiem, izmantotās literatūras saraksta ar 42 avotiem, diplomdarbs satur 70 lapas, 4 tabulas, 16 pielikumus. Diplomdarba praktiskās daļas pētnieciskais darbs veikts Rīgas speciālajā skolā. Pētījums veikts vienam, konkrētam respondentam, iegūtie pētījuma rezultāti analizēti, apkopoti un salīdzināti 4 tabulās. Atslēgvārdi: skolēns ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem, skaņu izrunas korekcija, speciālā skola, koriģējoši attīstošā darbība.
dc.description.abstractAuthor of the thesis: Estere Fuksa Supervisor of thesis: Dr. paed. Sarmīte Tūbele Subject of the thesis: Correction of the pronunciation of the sound S in pupil with light mental disorder. Aim of the thesis: Theoretical and practical research of the correction of sound pronunciation for pupils with light mental disorders in a school for children with mental disorders. Analysis of the research process results. To summarize the obtained data, methods, and techniques of the corrective development activities. Theoretical part of the thesis consists of looking at the features of the development of pupils with light mental disorders, the features of age group development, corrective developing work of sound pronunciation correction. The research is based on the written opinions of I. Freimanis, S. Tubele and I. Miltina. Practical part of the thesis consists of in-depth logopedic research of the pupil, given a cor-rective developing course of action to the sound pronunciation disturbance – sound S is be-ing replaced with the sound T. Main conclusions: corrective development action for children with mental disturbances is dif-ferent, because the primal is the mental disturbances, which define the specifics, the choice of materials and the intensity of the performance. Thesis consists of three main chapters, ending chapter and conclusion and a table of the ma-terials used, with 42 sources. The thesis consists of 70 pages, 4 charts and 16 attachements. The practical part of the thesis was done in Riga school for children with mental disorders. The research was done to one respondent, the acquired research results were analysed, summa-rized and compared in 4 tables. Keywords: pupil with light mental disorders, correction of the sound pronunciation, school for children with mental disorders, corrective developing action.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPedagoģija
dc.subjectskolēns ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem
dc.subjectskaņu izrunas korekcija
dc.subjectspeciālā skola
dc.subjectkoriģējoši attīstošā darbība
dc.titleSkaņas S izrunas traucējumu korekcija skolēnam ar viegliem garīgās attīstības traucējumiem
dc.title.alternativeCorrection of the pronunciation of the sound S in pupil with light mental disorders
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record