Show simple item record

dc.contributor.advisorSkribanovska, Zane
dc.contributor.authorRubena, Santa
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:04:32Z
dc.date.available2019-07-04T01:04:32Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other70543
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48133
dc.description.abstractDarba autore. Santa Rubena. Darba zinātniskā vadītāja. Pasniedzēja, Mg.paed. Zane Skribanovska. Bakalaura darba temats. Pašapkalpošanās prasmju apguves sekmēšana vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījuma mērķis. Teorētiski un praktiski izzināt rotaļu un vingrinājumu izmantošanas iespējas pašapkalpošanās prasmju sekmēšanai vidējā pirmsskolas vecumā. Darba teorētiskā daļa. Darba autore raksturo un analizē bērnu pašapkalpošanās iemaņu un prasmju attīstību veseluma skatījumā. Tiek izpētīti pašapkalpošanās iemaņu un prasmju apguve vidējā pirmsskolas vecumā, dažādi darba veidi. Darbā tiek uzsvērts, ka pašapkalpošanās ir bērnu pirmais solis uz socializāciju un veicina bērnu iekļaušanos sabiedrībā. Darba praktiskā daļa. Darba autore atspoguļo praktiskās bērnu prasmes un attieksmi pret mantu kārtošanu un darba vietas kārtošanu. Pētījuma gaitā tiek izvirzīti rādītāji, pēc kā tiek veikta bērnu darba vietas un mantu kārtošanas prasmju izpēte. Pēc iegūtajiem rezultātiem bērnu prasmju apguves līmeņiem, autore izmantoja dažādus pedagoģiskus paņēmienus bērnu prasmju veicināšanai. Pētījuma beigās tiek secināts, ka bērnu pašapkalpošanās prasmes un attieksmes pret veicamajām darbībām pakāpeniski ir pilnveidojušās. Apkopojot un analizējot praktiskā pētījuma rezultātus, autore apstiprina darba sākumā izvirzīto hipotēzi – Bērna pašapkalpošanās prasmes, attieksme pret veicamo attīstīsies sekmīgāk, ja pieaugušie pedagoģiski pamatoti izmantos vingrinājumus un rotaļas. Atslēgas vārdi. Pašapkalpošanās prasmes, bērna attīstība, pirmsskolēns, bērna socializācija. Darba saturs. Bakalaura darbs sastāv no 60 lappusēm, 10 tabulām, 10 attēliem, un 9 pielikumiem. Tiek izmantoti 63 literatūras un informācijas avoti.
dc.description.abstractAuthor of the paper. Santa Rubena. Scientific supervisor of the paper. Lecturer, Mg. paed. Zane Skribanovska. Topic of the bachelor paper. „Promoting self-care skills to preschool-aged children” Objective of the research. To explore theoretically and prctically the opportunities for promoting self-care in playing and excersising of children in middle preschool. Theoretical part of the paper. The author analyses and describes the development of children's self-care skills and abilities from a whole perspetive. Different types of activities and self-care skills and abilities of middle preschool aged children are explored. An emphasis is placed on the idea that self-care contributes to the inclusion of children in the society and is the child's first step towards socialisation. Practical part of the paper. The author illustrates the children's skills and attitudes towards the activities performed: putting toys in the place, clearing work space after use. In the course of the research, the indicators to conduct research on the childrens putting toys in the place and clearing work space after use skills have been put forwards. Using the findings of the children's skill levels, the author has applied various pedagogical techniques for skill promotion. At the end of the research , a conclusion is made that the children's self-care skills and attitudes towards the activities performed improved step by step. Summarising and analysing the results of the practical research, the author of the paper confirms the hypothesis put forward at the beginning of the qualification paper: self-care will be children's first step towards socialisation if adults act a model for children's activities if an environment of objects is ensured and if children are involved with success in self-care activities. Keywords. Self-service skills, child development, pre-school child, socialization of the child. Composition of the paper. This bachelor paper is presented on 60 pages and includes 10 lables, 10 pictures and 9 annexes. 63 literature and reference sources have been used.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectPašapkalpošanās prasmes
dc.subjectbērna attīstība
dc.subjectpirmsskolēns
dc.subjectbērna socializācija
dc.titlePašapkalpošanās prasmju apguves sekmēšana vidējā pirmsskolas vecuma bērniem
dc.title.alternativePromoting self-care skills to preschool-aged children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record