Izglītība mūsdienīgai lietpratībai mācību tēmā “Vaska batika ar pagleznojumu gaismas objektā“ 7.klasē mājturībā un tehnoloģijās
Автор
Mekša-Komisarova, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kokina-Lilo, Mārīte
Дата
2019Metadata
Показать полную информациюАннотации
Diplomdarba “Izglītība mūsdienīgai lietpratībai mācību tēmā “Vaska batika ar pagleznojumu gaismas objektā“ 7. klasē mājturībā un tehnoloģijās” mērķis ir izpētīt un izstrādāt mācību saturu tēmai “Vaska batika ar pagleznojumu gaismas objektā“ dizainā un tehnoloģijās 7. klasē, aprobēt to praksē. Diplomdarba teorētiskajā daļā tiek aplūkots “Izglītības mūsdienīgai lietpratībai” raksturojums un mācību satura izveides nosacījumi pusaudžu vecumposmā, mācību metodes, vērtēšana un mācību tēmu realizācija praksē, atklāts tās saturs, kā arī izstrādāts tematiskais plāns un uzdevumu kopa. Praktiskajā daļā tiek analizēta tēmas aprobācija praksē gan pēc esošā standarta mājturībā un tehnoloģijās, gan jaunā standarta dizaina un tehnoloģiju jomā. Pētījuma ietvaros apkopoti esošā standarta mājturībā un tehnoloģijās un jaunā standarta dizainā un tehnoloģijās autores izveidotā mācību satura, aprobācijas plusi un mīnusi. Apkopoti aptaujas rezultāti par skolnieču mācību norisi mācību tēmā “Vaska batika ar pagleznojumu gaismas objektā“, kā arī izvērtēts un salīdzināts autora sniegums mācību tēmas aprobācijas laikā. Diplomdarbs sastāv no 5 nodaļām, 7 apakšnodaļām, nobeiguma, izmantotās literatūras, vārdnīcas un pielikumiem. The aim of the Diploma Paper entitled “Education for Modern Competence Approach in the Topic ‘Wax Batik with a Painting on a Light Object’ in Home Economics and Technologies Lessons of Form 7” is to explore and develop the curriculum for the topic “Wax Batik with Painting on a Light Object” of Design and Technology lessons in Form 7, and to approbate it in the teaching practice. The theoretical part consists of the characteristics of education for modern competence and the prerequisites for the development of curriculum for adolescence, teaching methods, and assessment. Besides, the content of study topics, the thematic plan and the set of activities are described. The practical part contains the analysis of the topic, approbated in the teaching practice according to the existing standard of Home Economics and Technologies and in the new standard of Design and Technology. The study presents the analysis of strengths and weaknesses of the existing standard of Home Economics and Technologies and the new standard of Design and Technology, and the author’s elaborated curriculum and its approbation. The results of the students’ questionnaire on the topic “Wax Batik with Painting in a Light Object” and the author’s performance during the approbation of the curriculum is summarised, evaluated and compared. The Diploma Paper consists of 5 chapters, 7 sub-chapters, conclusion, bibliography, glossary and appendices. Keywords: education for modern competence, wax batik with painting, light object, design and technology.