Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorŪdre, Simona
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:04:35Z
dc.date.available2019-07-04T01:04:35Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other70884
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48143
dc.description.abstractDarba autors: Simona Ūdre Bakalaura darba temats: „Tikumisko vērtību veidošanās jaunākā skolas vecuma bērniem mācību procesā”. Mērķis: analizēt un praktiski pētīt tikumisko vērtību veidošanos jaunākā skolas vecuma bērniem mācību procesā. Darba teorētiskajā daļā tiek izzināts vērtību un tikumisko vērtību jēdziens, to iedalījumi, un bērnu vecumam nozīmīgākās pazīmes dažādu autoru teorijās. Papildus tam tiek vērsta uzmanība jaunākā skolas vecuma bērnu tikumiskajām zināšanām. Šajā nodaļā tiek aprakstītas pedagogu, psihologu un filosofu atziņas par vērtībām, tikumiskajām vērtībām un bērnu sagatavotību skolai. Tiek atspoguļotas un uzskaitītas tās tikumiskās vērtības, kuras veiksmīgi sekmējamas mācību procesā. Nodaļā tiek minēti mācību priekšmeti tiek izmantoti tikumisko vērtību sekmēšanai. Darba empīriskajā daļā tiek veikta praktiska izpēte, kā mācību procesa laikā jaunākā skolas vecuma bērniem var sekmēt tikumiskās vērtības. Tika izvirzīti kritēriji skolēnu tikumisko vērtību izpratnes izvērtēšanai, pēc kuriem vadoties tika vērtēta skolēnu tikumisko vērtību izpratne pētījuma sākumā un beigās. Tikumiskās vērtības var apgūt tikai apzināti tās sekmējot, šajā gadījumā ar mācību procesa palīdzību. Pētījumā apstiprinājās hipotēze, ka jaunākā skolas vecuma bērnu tikumisko vērtību izpratne mācību procesā tiks sekmēta, ja skolotājs mērķtiecīgi veiks pārrunas ar skolēniem par tikumiskajām vērtībām, skolotājs stundās izmantos daudzveidīgus paņēmienus, kas veicinās tikumisko vērtību attīstību. Bakalaura darba struktūra: bakalaura darbs sastāv no 68 lappusēm, darbā iekļauti 13 attēli un 3 tabulas, bakalaura darbā izmantots 51 informācijas avots, no kuriem 43 latviešu un 8 svešvalodā. Atslēgas vārdi: vērtības, tikumiskās vērtības, skolēns, mācību process, mācību saturs.
dc.description.abstractAuthor: Simona Ūdre Title: „The formatation of moral values in the training process for children of the youngest school age” Purpose: to analyse and practically study the formatation of moral values in the training process for children of the youngest school age. The theoretical part of the Bachelors paper highlights the concept of values and moral values, their classification and the most important characteristics in the theories among various authors. In addition, attention is paid to the moral knowledge of children of the youngest school age. This chapter describes the knowledge of educators, psychologists and philosophers on values, moral values and children’s preparedness for school. It reflects and lists the moreal values that can be successfully achieved in the learning process. The chapter refers to subjects used to promote moral values. In the empirical part a practical study is carried out on how moral values can be achieved during the teaching process on children of the youngest school age. Criteria were set for assessing the understanding of the moral values of pupils, according to which the understanding of the moral values at the beginning and at the end of the study was assessed. Moral values can only be learned deliberately by promoting them, in this case through the learning process. The study confirmed the hypothesis, that the understanding of the moral values of children of the youngest school age in the learning process will be achieved if the teacher will purposefully talk with pupils about moral values, use a variety of techinques that contribute to the development of moral values. The Bachelor’s paper structure: it consists of 68 pages, contains 13 figures, 3 tables and 51 bibliographic source of which 43 are in latvian and 8 in a foreign language. Keywords: values, moral values, pupil, training process, learning content.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectvērtības
dc.subjecttikumiskās vērtības
dc.subjectskolēns
dc.subjectmācību process
dc.subjectmācību saturs
dc.titleTikumisko vērtību veidošanās jaunākā skolas vecuma bērniem mācību procesā
dc.title.alternativeThe formatation of moral values in the training process for children of the youngest school age
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record