Pirmsskolas vecuma bērnu komunikatīvo prasmju attīstība rotaļu darbības gaitā
Author
Svinticka, Veronika
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs izstrādāts par tēmu „Pirmsskolas vecuma bērnu komunikatīvo prasmju attīstība rotaļu darbības gaitā”. Darba mērķis ir pētīt pirmsskolas vecuma bērnu komunikatīvo prasmju attīstības iespējas rotaļu darbības gaitā. Pētījums sastāv no 2 daļām – teorētiskās un praktiskās. Darba teorētiskajā daļā analizēti gan mūsdienu, gan pagātnes pedagogu un psihologu atzinumi par komunikatīvo prasmju attīstību un izpētīta pirmsskolas vecuma bērnu komunikatīvo prasmju attīstības iespējas rotaļu darbības gaitā. Darba pētījumu daļā aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamats, dots pētāmās grupas raksturojums un pētījuma norises apraksts – bērnu vērošana, aptauja, vecāku anketēšana, vērojumu salīdzināšana, kā arī iegūto rezultātu analīze. Izveidotā eksperimentālā nodarbību programma pirmsskolas vecuma bērniem ir būtiska. Programma ir vērsta uz pirmsskolas vecuma bērnu komunikatīvo iemaņu aktivizēšanu. Izvēlētā nodarbību programma ir sekmējusi pētījuma dalībniekus aptvert daudzveidīgas nodarbības dažādos aktivitāšu centros atbilstoši attiecīgajam vecuma posmam. Pētījuma rezultāti ļāva apstiprināt pētījuma hipotēzi - pirmsskolas vecuma bērnu komunikatīvo prasmju attīstība rotaļu darbības gaitā būs sekmīgāka, ja – tiks izvēlēti bērnu vecumposmam atbilstošas rotaļas; – audzināšanas un mācīšanas procesā tiks izmantotas bērnu vecumam, interesēm un vajadzībām atbilstīgas pasakas, inscenējumi un parunas, kas veicina rotaļu darbību. Bakalaura darba apjоms: 97 lpp., 15 attēli, 12 tabulas, 2 pielikumi, 48 literatūras avоti. The topic of the bachelor’s work is “preschool children communicative skills development in play activities”. The purpose of the work is to study the opportunities of developing preschool children's communicative skills during play activities. The study consists of 2 parts - theoretical and practical. The theoretical part of the thesis analyzes the opinions of both modern and past pedagogues and psychologists opinions on the development of communicative skills and exploring the opportunities of developing preschool children 's communicative skills during play activities. The thesis research part describes the methodological basis of the research, the characteristics of the characteristic of the studied group and the description of the research –children assessment, the survey, the parents questionnaire, assessments comparison, as well as the analysis of the results. Created an experimental program for preschool children, which is essential. The selected studying program has contributed to the research participants covering a wide range of activities in different activity centers according to their age. The results of the study allowed to confirm the hypothesis of the research - the development of communicative skills of preschool children during the play activity will be more successful if: •children's selected development activities should be age-appropriate; •in the upbringing and teaching process, are being used fairy tales, stagings and speeches that promote play performance will be used to match children’s age and interests. Bachelor’s work volume: 97 pages, 15 pictures, 12 tables, 2 appendices, 48 literature sources.