Saskarsmes prasmju veicināšanas iespējas rotaļās jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem
Author
Pērkona, Dita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Poiša, Mārīte
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Saskarsmes prasmju veicināšanas iespējas rotaļās jaunākajā pirmsskolas vecuma bērniem Darba autore: Dita Pērkona, Zinātniskais vadītājs: Mārīte Poiša Diplomdarba apjoms: Darbā analizēti saskarsmes jēdzieni, 2 - 3 gadu vecu bērnu attīstības īpatnības un rotaļas nozīmīgums bērnu saskarsmes prasmju veicināšanai. Piedāvātas rotaļas, kas veicina saskarsmes prasmes, kuras tika pārbaudītas praksē. Atslēgas vārdi: 2-3 gadus veci bērni, sadarbība, rotaļas, saskarsme. Pētījuma mērķis: izzināt saskarsmes prasmju veicināšanas iespējas rotaļās jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījuma uzdevumi: Analizēt pedagogu un psihologu teorijas par bērnu saskarsmi. Veikt bērnu likumsakarības jaunāškajā pirmsskolas vecumā. Pētit saskarmes prasmju veicināšanas iespējas jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem rotaļās. Hipotēze: saskarsmes prasmju veicināšana jaunākajā pirmsskolas vecuma bērniem būs veiksmīga, ja pedagogs pārzinās vecumposma saskarsmes prasmju attīstību. Atbilstoši bērnu interesēm un vajadzībām tiek izmantotas daudzveidīgas rotaļas. Pētījuma metodes: Literatūras analizēšana. Pedagoģiskā novērošana. Pedagogu anketēšana. Nepabeigto teikumu metode bērnu vecākiem. Pētījuma bāze: Rīgas X pirmsskolas izglītības iestādes jaunākā grupa. Annotacion Comunication skill developing activitie for preschool children. The author: Dita Pērkona Scientific: Mag. paed. Mārīte Poiša Bachelors scope of work: The work analyzes the concepts of communication, the peculiarities of the development of 2 - 3 year old children and the importance of games for the promotion of children 's communication skills. Suggested games that promote communication skills that were tested in practice. Keywords: 2 – 3 years old children, comunication, collaboration, games. Research objectives: To find out the possibilities of promoting communication skills in the games for younger preschool children. Research tasks: 1.Analyze the theories of pedagogues and psychologists about children's intercourse. 2.Take the regularities of children in the newest preschool age. 3.Study the possibilities of promoting communication skills in toddlers' games in the youngest preschool age. Hypothesis: •Promotion of communication skills for younger preschool children will be successful if the teacher is familiar with the development of age-related communication skills. •Children's communication skills forms more successful when games are used as a means. Methods of research: •Study of Literature; •Teacher observation; •Teachers questionnaires Researh base: Rīga municipality kindergarden X in the youngest group.