Show simple item record

dc.contributor.advisorDamberga, Ilze
dc.contributor.authorSafonova-Greka, Angelina
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:04:39Z
dc.date.available2019-07-04T01:04:39Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other71092
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48147
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis ir noskaidrot, vai pastāv atšķirības mainīgajos starp grupām ar dažādu dzimto valodu uztvertajā vecāku iesaistīšanās bērna izglītībā, akadēmiskajā pašregulācijā un pārbaudījuma trauksmē. Maģistra darba ietvaros tika pētīta saistība starp akadēmisko pašregulāciju, uztverto vecāku iesaistīšanos bērna izglītībā un pārbaudījuma trauksmi, kā arī tika noskaidrots, cik lielā mērā akadēmiskā pašregulācija un uztvertā mātes un uztvertā tēva iesaistīšanās bērna izglītībā prognozēs pārbaudījuma trauksmi. Pētījuma dalībnieki aizpildīja 4 aptaujas: Demogrāfisko rādītāju anketu, Akadēmiskās pašregulācijas aptauju (Academic Self-Regulation Questionnaire for Adolescents; Gnambs, & Hansftingl 2014), Vecāku iesaistīšanās bērna izglītībā aptauju(Parental involvement in children's education scale; Chao, 2000; Kerr & Stattin, 2000; Kohl, Lengua, McMahon, & the Conduct Problems Prevention Research group, 2000; Stattin & Kerr, 2000) un Pārbaudījuma trauksmes aptauju (Test anxiety questionnaire; Nist & Diehl, 1990). Pētījumā tika iesaistīti 142 respondenti (51% - meitenes, 49% - zēni) vecumā no 11 līdz 14 gadiem (M=12,60, SD=1,23). Visi respondenti bija 5.-7. klases skolēni no latviešu un krievu valodīgām skolām Rīgā. Pētījuma rezultāti parāda, ka ir statistiski nozīmīga atšķirība starp grupām ar dažādu dzimto valodu. Latviešu grupā statistiski nozīmīgas savstarpējas saistības pastāv starp uztverto mātes iesaistīšanos bērna izglītībā, iekšēji vērsto regulāciju un identificēto regulāciju. Var secināt, ka ārēja regulācija un iekšēji vērsta regulācija prognozē pārbaudījuma trauksmi. Krievu valodīgajā grupā pastāv savstarpējas statistiski nozīmīgas saistības starp uztverto mātes iesaistīšanos bērna izglītībā un identificēto regulāciju un bērna iekšējo motivāciju. Pastāv arī savstarpējas statistiski nozīmīgas saistības starp uztverto tēva iesaistīšanos bērna izglītībā un identificēto regulāciju un iekšējo motivāciju.
dc.description.abstractThe aim of the master’s thesis: to ascertain is there a difference among variables in groups with different native languages concerning parental involvement in a child's education, academic self-regulation and test anxiety? How academic self-regulation, mother’s and father’s involvement in children education and test anxiety are interconnected. The extent to which academic self-regulation and parents’ involvement in a child's education forecasts test anxiety. How much does academic self-regulation, mother’s involvement and father’s involvement in a child education predicts test anxiety? The participants of the research filled out 4 questionnaires: Demographic index questionnaire, Academic Self-Regulation Questionnaire for Adolescents (Scoring the SRQ-A (Standard version); Gnambs, T. & Hansftingl, B, 2014), Perceived parental involvement in children's education scale (Chao, 2000; Kerr & Stattin, 2000; Kohl, Lengua, McMahon, & the Conduct Problems Prevention Research group, 2000; Stattin & Kerr, 2000) and Test anxiety questionnaire (Nist & Diehl, 1990). There were 142 children (51% - girls, 49% - boys) involved in the research at the age range from 11 to 14 (M=12,60, SD=1,23); they were 5th- 7th grade students, from two Riga schools, Latvian and Russian school. The results show that there is a statistical difference between groups with different native languages. There is a link among perceived mother's involvement in the child's education and the internally directed regulation, identified regulation. There are interrelated and statistically significant links among test anxiety, external regulation and internally directed regulation. Russian linguistic group has statistically significant link among perceived mother's involvement in a child's education, identified regulation and the child's internal motivation. There is statistically significant link among perceived father's involvement in a child's education, identified regulation and internal motivation. As well perceived mother’s involvement in a child’s education correlates with perceived father’s involvement in a child's education.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectbērna akadēmiskā pašregulācija
dc.subjectvecāku iesaistīšanās bērna izglītībā
dc.subjectmātes un tēva iesaistīšanās bērna izglītībā
dc.subjectpārbaudījuma trauksme
dc.titleAkadēmiskās pašregulācijas un uztvertās vecāku iesaistīšanās bērna izglītībā saistība ar pārbaudījumu trauksmi divās lingvistskās grupās
dc.title.alternativeInterconnection among academic self-regulation, perceived parental involvement in child’s education and test anxiety two linguistic groups
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record