Show simple item record

dc.contributor.advisorDamberga, Ilze
dc.contributor.authorLeite, Baiba
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2019-07-04T01:04:41Z
dc.date.available2019-07-04T01:04:41Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.other71160
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/48152
dc.description.abstractPētījuma mērķis bija noskaidrot pusaudžu uztvertā vecāku audzināšanas stilu saistību ar pusaudžu emocionālo intelektu un agresivitāti. Pētījumā piedalījās 120 pusaudži, vecumā no 12- 14 gadiem (M=12,53; SD=0,65), no tiem 56 zēni un 64 meitenes. Lai atbildētu uz izvirzītajiem pētījuma jautājumiem, maģistra darbā tika pielietotas trīs aptaujas. Audzināšanas stila izpētei tika izmantota Vecāku audzināšanas stila aptauja (Parental Authority Questionnaire- PAQ, Buri, 1991), adaptēta L.Dālderes maģistra darbā, 2002.gadā. Emocionālā intelekta izpētei tika izmantota Emocionālā intelekta aptauja (The Self- Report Emotional Intelligence Test, SREIT, Schutte et.al., 1998, kā minēts Schutte, Malouss & Bhullar, 2009). Latvijā aptauju adaptējuši V.Reņģe un J.Ņižņika, 2012.gadā. Agresivitātes izpētei tika izmantota Agresijas aptauja (The Aggression Questionnaire, Buss & Perry, 1992). Latvijā aptauju adaptējusi A.Gaitniece- Putāne, 2008.gadā. Pētījumā iegūtie rezultāti parāda, ka autoritatīvajam audzināšanas stilam ir statistiski nozīmīga korelācija ar pusaudžu emocionālā intelekta līmeni, kā arī, jo vecāku audzināšanas stils ir autoritatīvāks, jo pusaudžu agresivitātes līmenis ir zemāks. Lineārās regresijas modeļa rezultāti liecina, ka statistiski nozīmīgi rezultāti iegūti tikai autoritārajam stilam (p < 0,001). Pēc izveidotā modeļa var spriest, ka autoritārais audzināšanas stils izskaidro 18% no pusaudžu agresivitātes.
dc.description.abstractPurpose of the study was to find out the correlation between adolescents’ perceived parenting styles and the emotional intelligence and aggressiveness of adolescents. The study involved 120 adolescents aged 12-14 (M = 12,53; SD = 0,65). 56 boys and 64 girls. Three surveys were used as part of the study to answer the questions raised in the study. The Parental Authority Questionnaire - PAQ, Buri, 1991), adapted to the Master of L.Daldere, was used to study parenting style, in 2002. An emotional intelligence survey was used (The Self - Report Emotional Intelligence Test, SREIT, Schutte et.al., 1998, as mentioned in Schutte, Malouss & Bhullar, 2009). In Latvia the survey has been adapted by V. Renge and J. Niznika, 2012. A survey of aggression (The Aggression Questionnaire, Buss & Perry, 1992) was used to investigate aggression. In Latvia the survey was adapted by A. Gaitniece - Putane, in 2008. The results from the study indicate that the authoritative parenting style has a statistically significant correlation with the level of adolescent emotional intelligence, and because the parenting style is more authoritative thus the level of adolescence's aggressiveness is lower. The results of the linear regression model show that statistically significant results were obtained only for authoritarian style (p < 0.001). According to the model created, the authoritarian parenting style explains 18% of teenage aggressiveness.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPsiholoģija
dc.subjectvecāku audzināšanas stils
dc.subjectemocionālais intelekts
dc.subjectagresivitāte
dc.subjectaudzināšanas stils
dc.titlePusaudžu uztvertā vecāku audzināšanas stilu saistība ar pusaudžu emocionālo intelektu un agresivitāti
dc.title.alternativeAdolescents Perceived Parenting Style Relationships with Adolescent’s Emotional Intelligence and Aggression
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record