Mācību materiālu pielāgošana matemātikā saskaitīšanas un atņemšanas prasmes apguvei bērniem ar autiskā spektra traucējumiem vispārizglītojošas skolas 1.klasē
Author
Balandīna, Beāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Nīmante, Dita
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Mācību materiālu pielāgošana matemātikā saskaitīšanas un atņemšanas prasmes apguvei bērniem ar autiskā spektra traucējumiem vispārizglītojošas skolas 1.klasē. Darba autors: Beāte Balandīna Darba vadītāja: Dr. paed. Asoc. prof. Dita Nīmante Darba saturs: 70 lappuses, 13 attēli, 1 tabula, 42 literatūras avoti un 6 pielikumi. Pētījuma mērķis: teorētiski izpētīt un praktiski izstrādāt pielāgotu mācību materiālu paraugus un sekmēt saskaitīšanas un atņemšanas prasmju apguvi bērniem ar AST vispārizglītojošas skolas 1. klasē, kā arī apkopot rekomendācijas mācību materiālu pielāgošanai. Pētījuma problēma ir aktuāla, jo skolēnu ar AST skaits vispārizglītojošās skolās ir ar tendenci katru gadu pieaugt, un pastāv iespēja, ka Latvijā šī diagnoze skar ievērojami lielāku skaitu bērnu, nekā oficiāli reģistrēts. Tāpat jaunajiem skolotājiem, uzsākot darbu ar šādiem bērniem vispārizglītojošā programmā, pietrūkst informācijas par principiem, kuri jāievēro mācību materiālu pielāgošanā. Tādēļ tika veikta zinātniskās un teorētiskās literatūras analīze, definējot didaktiskos paņēmienus un metodes, kā arī interviju analīze, lai izstrādātu pielāgotu mācību materiālu paraugus bērniem ar AST saskaitīšanas un atņemšanas prasmju apguvei matemātikā 1. klasē vispārizglītojošā skolā. Atslēgvārdi: Autiskā spektra traucējumi, mācību materiālu pielāgošana, saskaitīšanas un atņemšanas prasmes apguve, vispārizglītojošā skola, 1.klase. Title of the research: Adjustment of the Teaching/Learning Materials for the Acquisition of Addition and Subtraction Skills for Children with the Autistic Spectrum Disorders in Grade 1 of General Comprehensive School. The author: Beāte Balandīna Scientific adviser: Dr. paed. Asoc. prof. Dita Nīmante Work consists of: 70 pages, 13 pictures, 1 table, 42 literature sources and 6 annexes The objective: To theoretically study and practically develop Teaching/Learning Materials and practical recommendations for the Acquisition of Addition and Subtraction Skills for Children with the Autistic Spectrum Disorder in Grade 1 of General Comprehensive School. Key words: Autistic Spectrum Disorder, Adjustment of Teaching/Learning materials, Acquisition of Addition and Subtraction Skills, General Comprehensive School, Grade 1. The research problem is topical, because the number of students with ASD in general education schools has a tendency to rise every year and there is a chance that in Latvia this diagnosis affects a significantly larger number of children than officially registered. Also, for young teachers, when starting to work with such children in general education program, they lack information on principles, which should be taken into account in the adaptation of training materials. Therefore, scientific and theoretical literature analysis was performed, defining didactic techniques and methods, as well as interview analysis, to develop adaptations and to adapt training materials in mathematics for children with ASD for the acquisition of skills in Addition and Subtraction in 1st grade at general education school.