Rakstītprasmes apguves veicināšana valdorfskolā 1. klasē
Author
Zinkeviča, Laura Vitālija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Šūmane, Ilze
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba nosaukums: “Rakstītprasmes apguves veicināšana valdorfskolā 1. klasē”. Darba mērķis: teorētiski pētīt un empīriski pārbaudīt rakstītprasmes apguves veicināšanu valdorfskolā 1. klasē. Darba uzdevumi: 1. apkopot un analizēt teorētisko literatūru par rakstītprasmes veidošanos; 2. apkopot un analizēt teorētisko literatūru un avotus par valdorfpedagoģijas pamatprincipiem un mācību procesu valdorfskolās; 3. apkopot un analizēt teorētisko literatūru par rakstītmācīšanās metodiku valdorfskolās; 4. izstrādāt metodisko materiālu kopu rakstītmācīšanas veicināšanai un veikt ekspertu anketēšanu; 5. analizēt iegūtos rezultātus; 6. izstrādāt secinājumus. Darba apjoms: 48 lappuses, 5 attēli, 5 tabulas, 4 nodaļas ar 4 apakšnodaļām un trim apakšapakšnodaļām, nobeigums, 34 izmantotās literatūras avoti, 2 pielikumi. Uzsākot pētījumu, autore izvirza pētījuma jautājumus: 1) Kāda ir valdorfpedagoģijas sistēma rakstītprasmes apguves veicināšanai 1. klasē? 2) Kā veidojas skolēnu rakstītprasme? Diplomdarba ietvaros veikts pētījums ar mērķi noskaidrot vai skolotājiem ir viss nepieciešamais, lai nodrošinātu rakstītmācīšanas apguvi 1. klasē, tika intervētas 4 skolotājas, izstrādāti materiāli, kuri tika novērtēti ar ekspertatzinumu. Diplomdarbā gūtās atziņas ir aktuālas topošajiem un esošajiem sākumskolas skolotājiem valdorfskolās Title of the diploma: “Promotion of the Acquisition of Writing Skills in Waldorf School in Grade 1”. The aim of the work: to study theoretically and to empirically examine the Acquisition of Writing Skills in Waldorf School in Grade 1. The tasks of the work: 1. collect and analize theoretical literature about development of writing skills; 2. collect and analize theoretical literature about basic principles of waldorfeducation and teaching process in waldorfschools; 3. collect and analize theoretical literature on writing-teaching methodologies in valdorfschools; 4. developing a set of methodological materials to writing-teaching and carrying out expert testing; 4. to analyse the obtained results; 5. to draw up conclusions. Amount of work: 48 pages, 5 pictures, 5 tables, 4 chapters with 4sub-sections and three sub-sub-sections, conclusion, 34 sources of literature, 2 appendixes. When starting the study, the author raises the following questions: 1) what is the walorpfpedagogical system for developing writing skills in Grade 1? 2) how does writing skilss develop? When writing the diploma, there was a research aimed at clarifying whether teachers are having all necessary matherials, to ensure the acquisition of writing teaching in Grade 1, 4 teachers were interviewed, materials being developed which were assessed later by the expert opinion. Lessons learned from diploma work are on going for primary school teachers that are working already and for the ones, who will only become a teacher in waldorfschools