Pedagoga profesionālās kompetences pilnveide IKT izmantošanā pedagoģiskā darbā vispārizglītojošā skolā
Author
Komolova, Daila
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Muzis, Ivars
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Šajā darbā Jūs varat iepazīties ar skolotāja profesionālo kompetenci un to pilnveidi, ka arī ar IKT izmantošanu pedagoģiskā darbībā. Šīs bakalaura darbs sastāv no 3 daļām, secinājumiem, literatūras avotiem un pielikumiem. Pirmā daļa ir par kompetencēm pedagoga darbā, kur ir divas apakšnodaļas: 1. Vispārīgi par kompetenču būtību; 2. Kompetenču pieeja izglītībā. Otrā daļa ir par IKT izglītībā. Tur arī ir apakšnodaļas: 1. Digitālā kompetence un to pilnveide pedagogiem; 2. IKT izmantošanas iespējas mācību procesā un jaunais mācību saturs. Trešā daļa ir par pedagogu pieredzi darbā ar IKT pētījumu skolā “X”, tur ir apkopoti anketēšanas (pedagogiem un direktora vietniekam IT jomā) rezultāti. Darba autore: Daila Komolova Darba vadītājs: Ivars Muzis Darba nosaukums: Pedagoga profesionālās kompetences pilnveide IKT izmantošanā pedagoģiskā darbā vispārizglītojošā skolā Darba mērķis: saprast jaunā mācību satura būtību, lai pilnveidotu savas pedagoģiskās kompetences Darba pētījuma saturs un rezultāti: sastāv no anketēšanas. Anketas bija izveidotas skolotājiem un direktora vietniekam IT jomā, lai izpētītu IKT lietošanu stundas laikā digitālās kompetences pilnveidei, lai pilnveidotu visas parējās kompetences. Skolotāji izmanto tehnoloģijas gandrīz katru stundu, tomēr to izmantošana nav daudzpusīga, tas nozīmē, ka digitālā kompetence pilnveidojas, bet ne tik strauji cik vēlams. Pētījuma darba lapaspušu skaits: 69 Attēli: 23 Tabulas: 5 Bibliogrāfiskā sarakstā vienību skaits: 62 Pielikumu skaits: 3 In this work you can get acquainted with the professional competence of the teacher and their improvement, as well as with the use of ICT in pedagogical work. This bachelor's thesis consists of 3 parts, conclusions, references and appendices. The first part is about the competencies of a teacher, where there are two subparts: 1. General idea about the nature of competences; 2. Competence approach in education. The second part is about ICT in education. There are also subdivisions: 1. Digital competence and its development for teachers; 2. Possibilities of using ICT in the learning process and new curriculum content. The third part is about the research of teachers’experience of working with ICT at school “X”, where the results of questionnaires (for teachers and deputy director in IT) are summarized. Author: Daila Komolova Supervisor: Ivars Muzis Title of the thesis: Improvement of the pedagogical professional competence in the use of ICT in teachers’work at the comprehensive school Aim of the thesis: to understand the essence of the new curriculum in order to improve its pedagogical competences Content and results of the research: consists of questionnaires. Questionnaires were developed for teachers and a deputy director in the IT field to explore the use of ICT at the lesson for the development of digital competence i order to develop all the other competences. Teachers use technology almost every hour, but their use is not versatile, which means that digital competence is developing, but not as fast as desired. Number of study pages: 69 Images: 23 Tables: 5 The number of items in the bibliography: 62 Number of attachments: 3