Vizuāli plastisko materiālu apguves iespējas mājturībā un tehnoloģijās 3. klasē
Author
Andrejsone, Maija Alise
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Melnbārde, Helga Ingeborga
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Vizuāli plastisko materiālu apguves iespējas mājturībā un tehnoloģijās 3. klasē” mērķis ir izpētīt Latgales dekoratīvās sīkplastikas izmantošanu kā iedvesmas avotu, izstrādāt atbilstošu mācību saturu mācību tēmai “veidošana ar dažādiem vizuāli plastiskiem materiāliem”, un to praktiski pārbaudīt skolā. Diplomdarbā aplūkota Latgales dekoratīvās podniecības daudzveidība un meistari, Latviešu tautas tradicionālā kultūras mantojuma loma mūsdienu izglītībā. Veikta pedagoģisko priekšnosacījumu izpēte mācību satura izstrādei. Praktiskajā diplomdarba daļā izveidots stundu tematiskais plāns mācību tēmai “veidošana ar vizuāli plastiskiem materiāliem”, analizēta tematiskā plāna aprobācija skolā un iegūtie rezultāti. The goal of the diploma work “Learning and Teaching Possibilities of Different Modelling Clays in the Home Economics Course in Grade 3” is to explore using decorative pottery of Latgale as inspiration for student’s creative work, to develop learning content for the home economics theme “modelling with varied modelling materials” and to test it at school. The theoretical part of this diploma work consists of reviewing the diversity of decorative pottery and its master craftsmen in Latgale and exploring the role of Latvian traditional heritage in education. Pedagogical preconditions are determined in order to develop the learning content later in the work. The practical part consists of an educational plan for the theme “modelling with varied modelling materials”, the analysis of its approbation at school and the results.