Mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi Kloda Monē glezniecībā un to izmantošanas iespējas vizuālās mākslas mācību stundās 5. klasē
Author
Silkalne, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Utāns, Juris
Date
2019Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “Mākslinieciskās izteiksmes līdzekļi Kloda Monē glezniecībā un to izmantošanas iespējas vizuālās mākslas mācību studās 5. klasē” autore Laura Silkalne šajā darbā ir apskatījusi un analizējusi teorētisko literatūru par Klodu Monē; impresionismu vizuālajā mākslā; vizuālās mākslas izteiksmes līdzekļiem – līniju, krāsu un kompozīciju; pusaudžu vecumposma īpatnībām, atsevišķi izdalot tā saukto vizuālās darbības krīzi. Tālāk darbā autore aprakstījusi izveidoto uzdevumu kopu vispārizglītojošas skolas 5. klases skolēniem un veikto pedagoģisko izmēģinājuma darbību, kuras laikā veicināja skolēnu zināšanu un prasmju apguvi par impresionisma gleznošanas principiem. Autore ir analizējusi izveidoto uzdevumu kopu un iegūtos rezultātus, kā arī darba pielikumā ievietojusi skolēnu veiktos darbus. Atslēgas vārdi – impresionisms, Klods Monē, līnija, kompozīcija, krāsa The author of the Diploma Paper “Artistic Expression Techniques in Claude Monet’s Paintings and Their Application in Visual Art Lessons in Grade 5” has reviewed and analyzed the theoretical literature on Claude Monet; impressionism in visual art; means of artistic expression - line, color, composition and shape, additionally looking into adolescent age group’s peculiarities, especially distinguishing the visual crisis. Furthermore, the author describes a group of assignments for the pupils of the 5th grade and the pedagogical experimental activity, which promoted the acquisition of knowledge and skills of the pupils on the principles of impressionist painting. The author has analyzed the set of assignments and the results obtained, as well as included the work done by the pupils in the appendix. Keywords - Impressionism, Claude Monet, line, composition, color, shape.